Belanja Raina Raifa ais krim

Tuesday, April 28, 2009

Apam balik,cendol juga asam pedas

Akhirnyer aku dapat jugak makan apa yang aku nak sangat makan last week. Dari hari rabu last week tiba-tiba tekak aku teringin sangat2 nak makan apam balik. Ni semua gara-gara Abang Azmir suami kepada Kak Mira yg citer pasal apam balik. Terus aku ckp kat lisa nak sgt mkn apam balik. tp...cari2 kat area kelana jaya nie tak ada yg jual apam balik. selalunyer ada jer jual kat depan giant tuh.

so hari jumaat lepas comel aku pergi cari kat Shah Alam. Hentam jer laaa. walaupun tak berapa sedap tapi aku tibai jer makan sebab dah teringin sangat nak makan. Selain tu tekak aku tiba2 nak mkn cendol. tapi serius laaa cendol kat Shah Slam tak sedap. aku terpaksa cari cendol kat Banting time aku balik Banting weekend hari tu.

Dalam masa yg sama tekak aku nie rasa nak makan asam pedas. aku nie dari dulu memang suka kuah asam pedas. so aku pun suruh laaa ibu aku masak asam pedas ikan cencaru. ooohhhh ikan cencaru mmg ikan kesukaan aku. aku tak suka ikan2 lain kecuali ikan cencaru. bila ibu aku dah masak asam pedas tu aku boleh berulang2 kali mkn asam pedas tu. huhuhuhu. mmg sedap. Thanks ibu.

so wat masa nie...tekak aku tak terasa nak mkn apa2 lagi sbb semua yg aku nak makan sudah ditunaikan. syukur Alhamdulilah.

4 comments:

  1. Salam Nurul... Kalo nak cendul yang sedap, suruh Comel carik kat SS 15 Subang Jaya, dekat ngan Masjid.. Cendol tu, sememang nyer famous dan SEDAP!!!!!

    ReplyDelete
  2. sedapnya dapat makan cendol... :)

    ReplyDelete
  3. kak mira: oooo sedap ke? ermmm nurul dh mkn dh cendol sedap kat banting :). tak laa sedap sgt boleh laaa jugak.

    ReplyDelete