Belanja Raina Raifa ais krim

Monday, May 18, 2009

Boss paling best :)

aku cuma ada gmbr mr tong jer. tu pun amik dr kak mira punya blog. gmbr mr sharat aku malas nak scan. al-maklum laaa tahun 2002 tu aku still pakai kamera zaman kuno bukan kamera digital. kuang3x :P

Sepanjang pengalaman aku bekerja selama nie, ada dua boss yg paling aku senangi dan baik dlm melayan kerenah pekerja-pekerja mereka. dua boss tu ialah :-
1) Mr Sharat
2) Mr Tong

Mr Sharat
Ok mr Sharat nie adalah boss aku time aku bekerja di site office syarikat construction di putrajaya. time tu aku bekerja di Syarikat Ismail Ibrahim di bawah satu company Pembinaan Mitrajaya Holdings. time mula2 aku join company nie rasa mcm kecik sangat dan merendah diri sgt2 sbb site office aku bersebelahan dgn company-company construction yang besar mcm palembang holdings, gamuda land dan lain2. tp...lama-kelamaaan aku jadi sayang sgt dgn company nie.

boss aku mr sharat nie sebenarnya diimport dr india. so dia mmg tak reti ckp melayu. kalu satu,dua perkataan jer dia reti. mula2 dulu mmg kelakar. ialah aku dulu lepas STPM je terus keja situ mestilah mcm tak confident jer nak 'speakang omputih'. lama2 aku dah ok dan sgt laaa enjoy. nape aku enjoy sgt??? sbb boss aku baik. lagi2 aku ada tabiat yg buruk iaitu suka tido bwh meja, tp boss aku still tak mrh aku. bila dia tgk aku menghilang tu maknanya aku tgh tido bwh meja dan dia akan cari aku kat bwh meja. alahai mmg kelakar kalu ingat2 baik. mr sharat...ko mmg boss yg best.

lagi satu aku enjoy sgt keja situ sbb time tu laa aku kenal suami aku si comel tu. huhuhu. so hari2 kalu pi keja sgt laaa indah. time tu hari2 bersemangat jer nak pi keja. lagi satu tabiat suami aku nie dulu dia suka intip aku kat bus stop putrajaya kat dpn JPM tu, tgk aku pakai baju apa? baju warna apa?

ooohhh time tu aku naik bas jer ekk al-maklum laaa keta tak ada time tu. huhuhu. time tu pun malu2 kucing so kalu ternampak comel aku mengintip aku tu kan nanti aku nyorok kat sebalik tiang bus stop tu. konon2 tak mau laaa tumpang2 dia nie. lawak jer. malu konon2. skrg ambik ko dh tahu perangai masing2 sikap pemalu tu pun dh ke mana.

staff2 kat company tu pun mmg best sgt2. ooohhh time tgh taip entry nie tiba2 rasa rindu pulak aku dgn si kak fida (ckp tak mau kawin last2 ko kawin gak kak fida. dah ada anak pun. bagus2), fairuz yg hensom (marah laki aku. kuang3x), nizam yg poyo, zaki, mubarak, dan staff2 yg lain yg aku lupa nama dia. hehehe pelupa sikit aku nie. al-maklum laaa dah lama dah time aku keja situ tahun 2002 beb. lama tu.

aku berhenti kerja pun sbb aku continue study kat UITM. kalu tak agaknyer aku still keja kat situ kot. huhuhu :)

Mr Tong
ok mr tong adalah boss aku skrg. skrg aku bekerja di company SM Amalina Ind S/B. sebenarnyer aku pun tak tahu apa nama besar company aku nie sbb ada berbelas2 company kat tmpt keja aku nie. pening2 laaa. tp...offer letter aku under SM Amalina Ind S/B ye, walaupun aku menolong membuat kerja utk berbelas2 company tu.huhuhu. teror tak aku??? perasan...kuang3x. aku malas nak amik tahu sgt pasal company nie. yg pasti nie business family yg diketuai oleh Dato' tan sing chia.

mr tong nie sebenarnyer ialah finance manager kat department aku. aku bekerja di department accounting. so dia cuma boss kat department aku jer. so boss yg besar still laaa anak doto' tan sing chia tu... si tan sok leng yg aku tak tahu laaa dia nie kategori manusia jenis apa. ooohhh aku tak mau citer pasal boss besar si tan sok leng tu. kang aku angin satu badan. aku nak citer pasal boss kat department aku nie si mr tong nie jer.

mula2 mr. tong join company nie...aku ingat kan dia jenis yg serius. tp...baru aku tahu dia laaa boss yg paling baik, sporting, tak suka amik tahu hal org lain, suka buat kerja sendiri, suka memberi tunjuk ajar kpd pekerja2 beliau dan byk lagi kebaikan yg ada dalam diri mr tong.

serius laaa aku masih bertahan kat company nie pun salah-satu sbb nyer sbb adanya mr tong. kalu mr tong resign gak alamak aku rasa aku pun blah gak dr company nie. nasib baik ada mr tong so terasa laaa diri nie ada perlindungan.

dulu time mr tong lum lagi join company nie, tiap2 minggu aku kena attend meeting sampai malam. kak...mira ingat tak kisah2 nie? attend meeting ntah apa2 tu sampai ke malam. alahai. sejak mr tong join jer company nie...sgt laaa merdeka sbb tak yah nak attend meeting sampai malam lg. sgt berterima kasih dgn mr tong.

anyway...mr tong mmg boss paling the best yg penah aku jumpa. gua respect byk2 sama lu laaa mr tong :).

12 comments:

  1. bos kalau bes...keja pun x tensen kn nurul..

    ReplyDelete
  2. anil : ye..tak tension dan rasa seronok kalu dpt boss yg best :)

    ReplyDelete
  3. mmg best kalau dapat bos best dan x banyak songeh..cam saya ni bos best, tapi asst dia yg banyak songeh

    ReplyDelete
  4. nurmala : betoi tu sgt seronok kalu dpt boss yg best kan??? keja pun seronok dan selesa :)

    ReplyDelete
  5. betul2, kao dia best.. bg kje banyak2 pun still leh terenyum lg.. hehehehhe

    ReplyDelete
  6. beshnya bos..sporting..

    kelakaor dgr kisah cinta nurul..intai2 jeling2 ye..

    ReplyDelete
  7. farhanna : yeah kalu bg keja byk tp boss ok mmg kita rasa selesa dan hepi :)

    ReplyDelete
  8. atty's : boss department jer yg best atty :)

    ReplyDelete
  9. kalau dpt bos cina yg tak kesah, mmg best. macam saya dulu. bos saya gila sporting!

    ReplyDelete
  10. nurul, kak mira tak akan lupa masa2 yg akak lalui kat company tu~ masam manis semua ader.. That is the place where akak jumpa ngan abg azmir~ Heheeh~ The meeting? Hahaha! Siapa nama lelaki boyo yg selalu buat kita kena stay back tu? akak dah lupa dah nama dia~ But then again, Mr tong mmg boss yg best!!

    ReplyDelete
  11. hidd : yeah betoi tu hidd :)

    ReplyDelete
  12. kak mira : hahaha akak lupa ke nama lelaki tu ??? hehehehe yeahhh rindu nak keja bawah selian kak mira. sgt best. mr tong mmg best :)

    ReplyDelete