Belanja Raina Raifa ais krim

Tuesday, August 4, 2009

Kembali bekerja

Agak lama juga aku tak menjenguk blog aku nie. sebenarnya dr last week aku cuti2 malaysia bersama suami. ari nie baru mula bekerja. terima kasih byk2 kpd teman2 di sini kerana byk memberi aku kata2 semangat untuk minum air gula last week. aku amat menghargai kata2 semangat dr kamu semua. nanti aku ceritakan pengalaman tersebut ye.

balik bercuti aku dan saiful terus membuat scan di tempat biasa di UMRA. tujuan utama mahu tahu gender baby dan perkembangan baby. gender sudah diketahui. cuma tak bape confirm lagi. hujung bulan ini doctor sarankan membuat full detail scan dan rakaman full 3D. masa tu gender akan diconfirmkan jika baby mahu memberi kerjasama semasa scan. appointment sudah dibuat. agak2 kamu semua apakah gender baby aku?

jika melihat keadaan aku seperti :-

- tidak mengalamai morning sickness
- jerawat tumbuh dgn mendadak
- agak pemalas :P
- suka tido
- suka pergi jalan2
- agak suka bermake up sejak akhir2 ini
- kurang berasa mual atau loya
- perut agak kecik tp berat badan sudah naik mendadak baru2 ini
- baby agak aktif terlalu kerap menendang dan bergerak
- terlalu emosi tetapi cuba mengawal
- suka menarik perhatian suami untuk bermanja tp tak mahu dikatakan mengada2
- suka makan makanan pedas dr makanan yg manis atau masam
- suka makan fast food tp cuba mengawal utk kesihatan baby
- suka minum air kosong atau air suam saja

rasa2 kamu semua apakah gender baby ? :). nanti later aku bercerita lagi yeah :).

12 comments:

  1. welcome back nurul!
    :)

    err..simptom2 tu cam kwn zuris dulu
    suma org ckp baby girl
    tp..last2 kuar baby boy pulak
    hehee...

    ReplyDelete
  2. zuris : hi zuris...iye ke zuris

    ReplyDelete
  3. anil : hehehe. teka lah anil :)

    ReplyDelete
  4. macam boy je.
    tapi tu la..simptom2 ni pon cam takleh caya sangat.
    cam simptom kite, ramai kata girl.
    tapi, 2 kali scan, 2 kali nampak 'pistol'.
    camno?

    :)

    ReplyDelete
  5. puterikurekure : betoi tu awak. ada org kata girl ada org kata boy. tak kisah lah kan awak. asalkan baby sihat sempurna dah bersyukur sgt.

    ReplyDelete
  6. mesti baby boy kan?
    makan banyak xx? jaga diri tauu jangan bekerja berat sangat

    ReplyDelete
  7. esca : thanks awak atas nasihat awak.

    ReplyDelete
  8. mesti baby gurl... mcm aku jgk nih....

    ReplyDelete