Belanja Raina Raifa ais krim

Friday, October 23, 2009

Mimpi itu

Semalam aku mengambil cuti lagi atas sebab perlunya minum air gula buat kali kedua. huh!!! benci minum air gula tersebut. tapi terpaksa juga mengikut arahan pihak klinik. berat badan aku naik lagi. hah...rasakan. sejak hari raya hari tu...aku mmg kuat makan. tak tahu kenapa? nafsu makan makin menjadi-jadi hingga kini. itu mungkin salah-satu sebab berat badan aku naik. mungkin.

sebab lain? hari-hari aku dan saiful makan di luar. jadi aku cuma order jer apa yg aku nak makan. apa yg aku teringin mesti saiful carikan. tp yg pasti aku suka sangat makanan jenis western food. tak tahu kenapa. aku jarang masak sejak pregnant. rasanya tak pernah masak kot sejak pregnant bukan jarang masak :P.

jika balik rumah family, semuanya ibu sediakan. aku cuma beli bahan saja. thanks ibu :). tp semalam saiful bagitahu teringin mahu masak sendiri. dia yg akan masak. aku hanya anggukkan saja. boleh ke dia masak? boleh kot. kasihan. tapi percayalah aku mmg sangat tak larat buat bermacam-macam perkara sekarang. jika duduk atau baring kadang-kadang perlu bantuan orang lain untuk aku bangun semula.

berbalik kepada tajuk. semalam selesai segala urusan di klinik terus membeli barang-barang untuk keperluan rumah. ooohhh aku tidak boleh berdiri lama sekarang. baru berjalan sikit kaki sudah rasa tidak selesa. kaki sudah membengkak seperti belon dan rasa sgt sakit dan kebas. sampai di rumah terus rasa mahu merehatkan diri sehingga tertidur.

aku bermimpi. aku bermimpi aku selamat melahirkan baby girl. comel. tapi yg buat aku tersentak dengan mimpi itu ialah aku melahirkan secara c-section bukannya normal. dan aku perlukan bantuan pernafasan semasa proses melahirkan baby aku itu. ooohhh aku mahu melahirkan baby secara normal jika diizinkan Allah S.W.T. terus aku terjaga dari tidur. termenung sekejap. aku berdoa semoga Allah S.W.T mengizinkan aku melahirkan baby aku ini secara normal. aku juga berharap dipermudahkan dan selamat segalanya. mudah-mudahan.


aktiviti minggu lepas. open house @ house warming anil dan suami. besarnya perut aku :). anil, nurul amik gambar nie dari kamu yeah :)

kami :). anil kamu sangat kecik dan cute. suara pun cute :)

P/s : gambar di atas adalah aktiviti minggu lepas di rumah anil di desa villa. gambar ini saja gambar the latest aku time pregnant. sejak pregnant aku kurang suka bergambar. saja letakkan gambar ini untuk tatapan kalian. besar bukan perut aku? hari nie genap 8 bulan 2 minggu kandungan aku. haruslah perut makin membesar yeah :). harap-harap baby dalam perut pun membesar dengan sihat. mudah-mudahan.

31 comments:

  1. doa bnyk2 semua berjalan lancar secara normal ok.
    Gerak skit2 ok la
    take care ok:)

    ReplyDelete
  2. nurul!!!!!

    kenapa kita tak bertegur pon? *phia ni pemalu* padahal phia baru datang mase tu kan... then, nurul siap2 nak balik. ouchh!!

    t/c


    **nak adress ;)

    ReplyDelete
  3. tembun @ dewi : mudah-mudahan dik dewi :)

    ReplyDelete
  4. phia : phia ada ye masa nurul nak balik? alahai...tak cam lah phia. hehehe nanti nurul bg address.

    ReplyDelete
  5. mimpi tu mainan tido..maybe sbb nurul asyik pikir nk beranak jek..

    sy doakan nurul bersalin normal n semua selamat :)

    ReplyDelete
  6. cikpid : thanks. maybe kot nurul asyik terfikir2 saja.

    ReplyDelete
  7. insyallah sumenyer selamat...
    tggl sebulan lagi...selamat jadi mummy yaaa....

    ReplyDelete
  8. chomelll!!!
    qah suke tengok ibu mengandung,,,
    sangat chomelll!!
    anil comel ye nurul..?
    heheh bile anil pulak nak pregnant eak..? mesti cute kan perut anil..

    hope masa nak deliver baby nanti nurul selamat n tenang jee..~

    ReplyDelete
  9. ::nurul..kita dtg awl lah wak..kalau x mesti dah jumpa kan..::

    ReplyDelete
  10. nads : mudah-mudahan dipermudahkan dan selamat semuanya

    ReplyDelete
  11. atiqah : aah anil comel dan cute sgt. ye atiqah mudah-mudah selamat semuanya. thanks ye.

    ReplyDelete
  12. nasya @ syanaim : tu laaa nurul dtg lambat.

    ReplyDelete
  13. ahehe comel je perut dia :D tak bekesempatan nk jumpe kan? kalau tak,boleh jgk mengambil berkat ibu mengandung kan :D

    ReplyDelete
  14. hanie : nurul dtg lewat lah hanie. kalu tak leh jer jumpa kan?

    ReplyDelete
  15. mimpi aje tu
    jgn pikir sgt ek.nanti susah hati pulak
    mudah2an selamat sumanya.

    comelnye perut nurul!
    8bulan dah ek??
    camnelah zuris bila perut besar nanti.
    dah lah bantut.huhuu...

    ReplyDelete
  16. zuris : itu lah harap semuanya mimpi belaka. mahu bersalin normal jika diizinkan.

    mesti perut zuris lagi comel :)

    ReplyDelete
  17. nurul..mimpi bby girl tu best ..tp mimpi beranak in dat wayy...ouh takot erk...

    hrp2 semuanya akn ok..nurul ni pon sdg menunggu hri jgk ni...

    xpe..rompak lah pic tu..its ok..saya suka je...

    hrp dpt jumpe nurul lg...

    ReplyDelete
  18. anil : tu lah hrp dpt bersalin normal. seronok jumpa anil :)

    ReplyDelete
  19. kejap je ye.. tiba2 dah 8bulan lebih.. jaga diri baik2.. byk2 rehat la ye..

    ReplyDelete
  20. waaaaaaa....pregnant ke??

    jaga diri n baby elok2x ea...hikk ;)

    ReplyDelete
  21. chipmore : aah pregnant. thanks :)

    ReplyDelete
  22. alahai xlamer dh nk bersalin ek..sure teruja dh skng ni nk tgk baby sbb tu sampai termimpi2..hehhehe
    smga slamt semenye yer nurul

    ReplyDelete
  23. insya allah xde ape yg x elok brlaku...amiinnn..

    ReplyDelete
  24. puterikurekure : hai intan :)

    ReplyDelete
  25. aziyana : mudah-mudahan dipermudahkan semuanya

    hisham : InsyaAllah

    ReplyDelete
  26. minum lagi? aduh. haritu saya terpaksa tipu nurse. sebenarnya berat saya naik 2kg, sepatutnya 60kg la. tp saya ckp 59kg. sbb saya taknak minum air gula tuhhhhh.

    ReplyDelete
  27. susudalambotol @ hidd : ooohhh boleh tipu ye hidd? nurul kalu boleh tipu akan tipu juga macam hidd.

    ReplyDelete