Belanja Raina Raifa ais krim

Tuesday, November 17, 2009

Kisah pelamin dan deco katil

Pelamin : Zaifie Zainal Creation (Cheras)
Deco katil : Zaifie Zainal Creation (Cheras)

Lama aku tak update blog aku nie kan? ramai yang ingat aku dah bersalin. aku belum bersalin lagi tp masih menunggu masa untuk proses bersalin. harap2 baby dalam perut nie keluar selepas raya haji nanti. sebabnya? antara sebabnya aku mahu makan sepuas-puasnya. ibu aku selalu masak sedap2 time raya tidak kiralah raya aidilfitri mahupun raya haji :). so aku mahu makan sedap-sedap sebelum proses berpantang nanti. mudah-mudahan.

kali nie entri tentang pelamin dan deco katil semasa hari perkahwinan aku. janji tetap aku cuba tunaikan sebelum aku bersalin. sebab ramai dah bertanya. jadi malam tadi selepas balik check up di UMRA aku gagahkan juga mencari gambar2 lama ini. sebenarnya sebelum nie aku pernah membuat entri tentang pelamin dan deco katil nie. tetapi secara ringkas jer. jadinya kali nie aku terangkan secara detail.


Secara keseluruhannya aku berpuas hati dengan servis zaifie zainal creation nie. kak zaifie pun memang baik dan sabar melayan kerenah aku. sebabnya ada citer tersendiri di sebalik pelamin perkahwinan aku ini. sebenarnya aku menggunakan servis kak zaifie ini last-last minit menjelang hari pernikahan aku. ini kerana aku kurang berpuas hati dengan servis di butik d'renjis itu. maaf diminta untuk pihak butik d'renjis. tetapi...itulah hakikatnya. kerana pelamin yang aku harapkan tidak seperti yang diharapkan. jadinya aku terpaksa cancell pelamin di butik d'renjis itu dan menggunakan pelamin di zaifie zainal creation.


Tema warna untuk pelamin dan deco katil memang aku mahu menggunakan color white dan off white. Ini kerana aku mahu gabungkan warna gold brown berserta white dan off white. design pelamin tersebut pun aku memilih dalam keadaan kelang-kabut memandangkan masalah yang berlaku di butik d'renjis itu. rasanya design pelamin begini sudah melambak sekarang right? tetapi aku masih boleh berpuas hati dengan hasil kerja butik zaifie zainal creation ini. Alhamduillah kak zaifie sangat memahami kehendak aku. Anyway thanks kepada kak zaifie dan suami. keep up your work :).

Pelamin






Katil






28 comments:

  1. chantek sangat...
    meriah dengan bunga n lighttt..

    ReplyDelete
  2. nurulllll!!!!!!!!!

    tak kesah bila2 pon beranak, asalkan selamat ibu dan anak.

    ReplyDelete
  3. cantik pelamin n deco blik nurul..yana minat bunga bulat2 gantung cmtu, sweet

    ReplyDelete
  4. puterikurekure : berdebar2 nie intan. betul tu semoga dipermudahkan dan selamat semuanya.

    ReplyDelete
  5. aziyana : itu laa nurul pun minat bunga yg bentuk bola2 tu :)

    ReplyDelete
  6. ::chantek deco pelamin nurul..jauh plak cheras..btw suka design pelamin mcm tu::

    ReplyDelete
  7. syanaim : aah jauh sikit. dulu nurul kira sanggup laa pi cheras booking. sebenarnya jauh gak dari cheras nak pasang pelamin kat umah family kat banting.

    ReplyDelete
  8. baby..sabar ek.jgn kuar lagi.
    bg can mama makan puas2 dulu raya ti.
    :D

    wahhh...lawanye!
    memang puas hatilah kalu camtu kan?

    ReplyDelete
  9. zuris : hehehe mahu mkn puas2 sedap2. tu laa nurul pun puas hati :)

    ReplyDelete
  10. nurul...bilik nurul sgt bilik pengantin...begitu byk bunga..san mlm tu msti hati juga berbunga2 kan...hehehe

    ReplyDelete
  11. anil : thanks anil. berbunga2 ke ? baru kawin mesti berbunga2 :)

    ReplyDelete
  12. warna bunga2 tuh semua warna hantaran saya masa tunang..hehehe..cantik..suke tgk..

    ReplyDelete
  13. ish..menarik la pic pelamin n set katil....

    nak kawin.........!
    =[

    ReplyDelete
  14. hye...i harap2 baby yg u kndung tu shat sumenye...pas ry hji ek..ok...u jg elok2 kndungan u tu k...tk cre

    ReplyDelete
  15. yanie : hehehe yanie gebu kalu kawin jgn lupa invite kak nurul ye :)


    hisham : harap2 begitulah. mudah-mudahan.

    ReplyDelete
  16. ooww awak ambik kak zai ehhh... cantikk..tp skrg dia punya dh mahal laaa..

    ReplyDelete
  17. riena ; aah amik kak zai. aah mahal sikit laaa pelamin dia. pelamin saya ari tu pun dh dekat rm2k tp puas hati riena.

    en me : thanks :)

    ReplyDelete
  18. cantik nyer nurul

    mmg giler nyer grand weeding awak eh

    jelessss

    bile lh sy nk merasa sume nie :(

    ReplyDelete
  19. cik gobu ; tak grand laa ween. biasa2 jer. wat pun kat umah family jer.

    ReplyDelete
  20. nurul..
    rindula..roy ingat pon nurul da bersalin..roy pon da lame x update sbb busy sket skrg ni..
    cantek pelamin n set katil tu..nurul amik pakej erk..

    semoga nurul slmt melahirkan baby yg sihat n comel erk..:p

    ReplyDelete
  21. cantik!!
    mmg admire dgn hasil kerja mereka :D

    ReplyDelete
  22. cantik sgt deco bilik tu..elegan..

    ReplyDelete
  23. cantekk..nya pelamin .ngn bilik ..

    ReplyDelete
  24. simple & nice =)
    kak zaifie ni ok ye? blh kte rekemen kat adik ipar.hrga ok tak nurul?

    ReplyDelete
  25. roy : thanks roy. nurul tak amik pakej. nurul amik satu2 roy


    hanie : tu laa kan hanie. nurul pun suka hasil kerja mereka :)


    zielalala : thanks zielalala :)

    atty's : hehehe saya pun suka kak :)

    fathiyah : boleh tahanlah harganya fathi. cuba fathu tgk blog mereka then tanya harga the latest.

    ReplyDelete