Belanja Raina Raifa ais krim

Monday, January 11, 2010

Kata hati atau ikut hati

perempuan itu aku. gambar yang menaikkan semangat untuk kembali seperti itu

Kata hati atau ikut hati?

bagi diri aku, tengok situasi dan keadaan. kadang-kadang aku membuat keputusan mengikut kata hati. kadang-kadang aku membuat keputusan mengikut hati sendiri. tetapi tidaklah aku mengetepikan pendapat org lain terutamanya pendapat orang yang lebih tua dari aku.

selama ini banyak keputusan aku dipengaruhi oleh ibu aku. ibu adalah kekuatan bagi diri aku. ayah aku juga banyak memberi pendapat sejak akhir-akhir ini. adik-beradik aku juga memainkan peranan bila aku dalam kekeliruan membuat sesuatu keputusan. terima kasih kepada mereka. aku sayang kamu semua.

baru-baru ini, aku terpaksa membuat keputusan mengikut hati sendiri. maafkan aku kerana terpaksa mengecewakan anda yang terlibat. tetapi percayalah aku perlu berbuat begitu untuk memulihkan keadaan. aku tidaklah sekejam yang anda fikirkan. aku ada banyak hati di sekeliling yang perlu di jaga. Alhamdulilah keadaan bertambah baik. tidak sia-sia aku membuat keputusan mengikut hati sendiri. semoga keadaan baik ini berterusan.

percayalah nurul sayang kamu :)

22 comments:

  1. salam nurul =)
    awak ape kbr?
    lama tak bc blog awak. ni br khatam sume entry awak yg kte terlepas.
    kte slalu rs instict bila ada sesuatu perkara tuh. ikut hati tp mst berpandukan fikiran yg waras =)

    ReplyDelete
  2. fathi : nurul baik jer alhamdulilah. betul tu kena dlm keadaan waras semasa membuat keputusan

    ReplyDelete
  3. nurul apa2 pun awak kene kuat semagat & hati bila kita berada dalam kekeliruan ... mai doa kan semuanya berjalan dengan lancar insyallah..

    ReplyDelete
  4. kuat semangat eh nurull...doakan yang terbaik...

    ReplyDelete
  5. erm, kalau dpt keputusan sendiri dan ia demi kebaikan..itu amat baik.. kadang2 sampai bile kite nak sembunyikan ape yg kite mau ye tak

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..kdg2 nekad itu baik...tahniah nurul

    ReplyDelete
  7. farhanna : hehehe terpulang pd individu

    koklie's : kdg2 nurul nie ikut perasaan jer tp masih buat keputusan dlm keadaan waras

    ReplyDelete
  8. my's : mudah2han mys


    riena : thanks awak


    hanie : iye btl tu kdg2 kita kena luahkan

    ReplyDelete
  9. anil : betul tu nekad kdg2 buahkan hasil :)


    farah : ye betul tu

    ReplyDelete
  10. ikut hati mati. ikut rasa binasa.

    tapi semua tu bergantung juga pada keadaan masa itu. ade juga phia ikut hati. hehehehe. kadang2 break the rules, bes jugak ya.

    ReplyDelete
  11. nurul...kenapa???
    kata hati adalah yg benar sekali... :D

    ReplyDelete
  12. ::nurul knapa ni dear..anything to share?hope everything its ok::

    ReplyDelete
  13. lip : tak ada apa2 saja je luahkan perasaan :)

    phia : betul tu

    ReplyDelete
  14. eriqazz : saya juga


    fiza : betul tu fiza

    nasya : saya luahkan perasaan :)

    ReplyDelete
  15. kekadang kata hati pun ade betulnya kan:)

    ReplyDelete
  16. aleena : betul tu

    en me : cewahhh

    ReplyDelete