Belanja Raina Raifa ais krim

Tuesday, March 2, 2010

Hello "I you aku kau"

Maaf jika entri kali ini agak keras penulisannya.

Hello my friend. You know me?
Si Nurul yang degil, sensetif, gila novel, gila bola (oohhh tak sabar mahu tunggu piala dunia), fanatik color biru, i love guess too (ada sesiapa mahu belanja handbeg satu?) bla bla bla bla bla

Aku juga suka berkawan. Sesiapa yang tak kenal aku mesti kata aku sombong. Jangan buat andaian pertama tanpa menegur. Cuba tegur. Masa tu baru tahu siapa aku. Dulu masa pertama kali saiful ‘usha’ aku pun kata aku sombong. Hello sila tegur dulu okeh.

Cuma satu perangai aku nie dalam berkawan lebih selesa membahasakan diri dengan panggilan nama atau saya. aku juga lebih selesa membahasakan kawan-kawan aku nie dgn panggilan nama, awak atau kamu berbanding "I you aku kau". Aku hanya akan membahasakan diri dengan panggilan "aku kau" dengan kawan-kawan yang dah lama kenal dengan diri aku atau mereka sendiri yang selesa menggunakan panggilan tersebut. Kalau boleh dielakkan memang aku akan elak. Pelik bukan?

Tapi sekiranya ada di antara kawan-kawan aku itu yang lebih selesa membahasakan diri dgn "I you aku kau" silakan. Kamu tetap kawan-kawan aku. Kerana aku nie jenisnya suka berkawan. Jadi biar apapun bahasa yang digunakan, kamu itu tetap kawan-kawan aku biarpun kawan-kawan di facebook, bloggers bla bla bla bla bla.
p/s : Aku ada hutang entri tentang conopy. Nanti aku free gua buat ok. Thanks kepada sesiapa yang email, message aku.


Hello friend :)

33 comments:

  1. hheh betul tu masing-masing mesti ada cara masing-masing kan.. ikut kebiasaan laa kan..

    wah bawa baby jalan-jalan ea..

    ReplyDelete
  2. raina dh ada stroller baru.. cantik..
    mama dia pun dah kurus..
    apa rahsia?? sila kasik kongsi la..
    kita kawan kan... :)

    ReplyDelete
  3. ::amboi cik nurul..bergaya mama raina ni..btw depends pada org gak..kalau nasya lebih suka berbahasa nama dgn org yg br knal..:D..::

    ReplyDelete
  4. hehehe. tayang stroller baru yang kiut miut. jeles ai!
    :)

    ReplyDelete
  5. uuuu bebeh!! kamu sudah kurus semula... sudah nampak balik hidung yg mancung itu...wahahahaha!!!!!
    berjaya jugak yea dapatkan raina maxi cosy kaler merah tuh..mmg mengancam bebeh!!!

    ReplyDelete
  6. jeans tu baru bli or yg sebelum preggy punya?hehee...
    memang nurul cepat kurus ye
    zuris..xtau lah.org ckp kulit perut tebal.kena bli jeans baru ar ti.huhuu...

    zuris pun biasa guna gelaran nama sdri.unless ngan member kanceng.baru berkau aku
    :)

    ReplyDelete
  7. nurul sudah kembali kurus...bagus2...bestkan...
    mesti nurul rindu dgn perut dulu kan...
    nad pun dah rindu nih...huhuhu

    ReplyDelete
  8. huhu..salam,hai mama raina yg brutal..ganas pkataas lu..gua tu..

    gua caya sama lu..heheheh..roy pon same je mcm nurul..ada masa ganas..ada masa sopan..adat la kan..

    ReplyDelete
  9. atiqah : aah qah masing2 ada cara ter sendiri kan? :)


    dayu : hehehe. stroller biasa jer. rahsia? makan jamu org kampg jer


    nasya@syanaim : bergaya? biasa jer. tu lah nurul pun suka guna nama dgn org yg baru kenal

    ReplyDelete
  10. intan : eh intan jgn jeles stroller biasa jer tu


    afid : maintain ke? perutku masih buncit


    anna : kurus ke? alahai

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. wow rugged mama..body still maintain..cantiknyer stroller raina..cornfirm harga pun secantik stroller tuh kan?

    ReplyDelete
  13. alynnz : thanks. something ingin menjadi muda remaja :P. stroller tu biasa jer

    ReplyDelete
  14. em aku kau i you..kita tetap sama kan..;)

    ReplyDelete
  15. maria : betul maksudnya tetap sama :)

    ReplyDelete
  16. kita dua bahasakan nama kan kan kan kan...hehehehe...
    hello raina tembammmmm....

    ReplyDelete
  17. aku kau i you, yang penting ikhlas dan baik :D

    ReplyDelete
  18. nina : ye kita guna nama. i like. hello autie nina bila raina mahu jumpa autie yeah?


    farah : yeah ikhlas sgt penting dlm hubungan persahabatan.

    ReplyDelete
  19. suke tgk stroller raina nih la..

    ReplyDelete
  20. Salam kak nurul!

    lama asna xsinggah sini. asna ada letk link akak kat blog asna tp nama akak xnaik2. nape ek? huhu

    Wahh akak dah slim la.. =))

    asna biasa.. biler tau dia lebh tua, pgil akak, abang, p.cik, m.cik. dn asna saya atau asna =)

    Nk jugak tue asna explain pnjg lebar kihkih.. lama xkomen kat page akak nie~

    ReplyDelete
  21. asna : salam asna. eh akak selalu gak update blog tak naik2 nama kat list asna ye? pelik juga ye

    ReplyDelete
  22. nurul, bagi phia lah kan. tak kesahla aku kau ke, u i ke, lu gua ke. asalkan kawan ikhlas dan orang yg kita berkawan tu tak rasa kasar dgn panggilan2 tesebut. kan? :)

    *lawa stroller-- jeles boleh. hihi.

    ReplyDelete
  23. nurul,awak dah kurus!!! slim shady gitu.hehe =) sila beri petua kurus.hehe
    dgn kwn2 rapat,kte biasa bahasakan diri kte awak,tak pun kau aku.I u, i tak biasa la u.hehe

    ReplyDelete
  24. phia : tu laa yg nurul katakan dlm entri tu phia kalu org tu selesa mana2 panggilan pun ok kan phia? jels ke? alaa strooler biasa laa phia.


    fathi : kurus ke daku ni? hehehe perutku masih buncit laa fathi.

    ReplyDelete
  25. wahhhhh...tak sabar nak kurus!!!hehe...

    tetiba rindu pulak ngn perut boyot itu!

    ReplyDelete
  26. stroller tue cantik

    selamat menjadi kurus semula
    heheheh

    ReplyDelete
  27. alamak nurul.. lawanya stroller tuuu. beli kat mana? bape inggit?sy tgh dok carik stroller nih for my soon-2-be niece

    ReplyDelete
  28. chempaka : kdg2 kita rasa rindu time pregnant dulu dgn tiba2 kan?


    cik gobu : tgh berusah tp selera mkn melampau pulak. ahakss.


    fuchsia : lama tak nmpk komen awak di sini :). stroller tu beli di OU rm1488. try cari di chicca OU

    ReplyDelete
  29. kan..aku kau plg senang...tp kalau org tu mcm baik jeee...kita awak je lah..hehehe

    eh...raina sgt comel..nurul mcm ibu yg hot dan selamba...kurus dah...

    ReplyDelete
  30. anil : kurus ke daku ini anil? masih buncit okey :)

    ReplyDelete