Belanja Raina Raifa ais krim

Thursday, April 29, 2010

Aku mahu versi kurus itu

ini lah aku yang mengalami fasa kegemukan yang berlindung di sebalik raina. haih

Sejak akhir-akhir nie aku rasa aku berada dalam versi kegemukan. aku berada dalam versi tersebut sejak proses melahirkan raina. aku benci versi tersebut. dulu aku ada alasan kenapa badan aku mengembang kerana proses mengandungkan raina. tapi kini? alasan apa yang aku mahu guna pakai? aku mahukan versi kurus itu semula. aku mahukan diri aku yang dulu. tapi bagaimana? yup aku dalam proses berdiet. tetapi kadang-kala aku tewas juga.

lebih-lebih bila berada di rumah. jika saiful rajin, dia akan masakkan segala macam lauk. dia paksa aku makan. yeah saiful sangat rajin memasak berbanding aku. tapi itu semua permintaan dia bukan aku. mungkin hobi baru saiful adalah memasak. mungkin.

jika aku protes tak mahu makan nasi atau hasil masakannya maka dia akan tarik muka dan merajuk. wahai sang suami tolonglah memahami diri sang isteri ini yang sedang bertungkus-lumus untuk mengecilkan badannya. alahai.

gambar ulangan : masa ni ibu aku cakap aku dah macam hantu jerangkung. sila tangok tulang leher aku itu. huh

walaupun ada yang kata "hei nurul mana ada ko gemuk. ko jer yang perasan. ko cuma sedikit besar selepas proses bersalin. tapi badan ko tetap maintain jer aku tgk".

oohhh please...
jangan nak sembunyikan segala fakta yang benar. aku dapat rasakan aku berada dalam fasa kegemukan itu. bayangkan beberapa jeans aku tak dapat aku sarungkan selepas proses berpantang ok. sedikit ketat dan tidak selesa di pakai.

so?
selamat tinggal jeans biru itu. aku rindu mahu memakainya. nasib aku baik ada lagi beberapa helai jeans yang masih boleh aku pakai.

selepas ini harus aku berusaha bersungguh-sungguh untuk menjalani proses berdiet. yup aku bukan peminat tegar nasi. aku adalah peminat tegar segala jenis mee dan mihun. aku juga tak mengambil segala jenis air sejuk kini. cuma kadang-kadang sang suami menggoda aku dengan air sirap limaunya itu. ooohhh aku tertewas lagi. haih.

ini hasilnya ketika aku tidak mengambil nasi hampir setahun itu. aku rindu versi kurus itu okeh

lepas ni fasa proses berdiet secara bersungguh-sungguh akan dilancarkan. aku akan mengembalikan zaman gemilang aku ketika di zaman UITM dulu iaitu aku pernah hampir setahun tidak mengambil nasi. hasilnya muka aku kurus macam hantu jerangkung bak kata ibu aku. hihihi :D. tak kisahlah yang penting aku mahukan versi kurus itu.

43 comments:

  1. akakkkkkkkkkkk

    teringin nak bertentang mata dengan Rania gebu.....

    ReplyDelete
  2. pemakanan kena jaga kak
    hehehe
    apa kata pasni akk lak lah yg masak hehe
    so.....u decide menu sendiri ;p

    ReplyDelete
  3. kite pn tgh berperang dgn napsu mkn yg membuak buak after bersalin. rasanya penangan mem'breastmilk feeding' jugak nie. lapo dia laen mcm sungguh..

    after lost 12kg ketika tamat berpantang, ade 8-10kg lg to loose utk kembali dpt menyarung jeans. last week tahan lagi dgn diet. tp mggu nie hampeh sungguh. tensi tensi :(

    ReplyDelete
  4. yanie : rindunya dgn yanie ni. jom jumpa raina


    intan : azam ini perlu diusahakan bersungguh2


    dewi : hihi abg saiful yg nak masak so nak wat mcm mana

    ReplyDelete
  5. sharena : tensi kan awak? haih

    ReplyDelete
  6. :)
    makan sikit-sikit tapi banyak kali.. membantu tak?

    ReplyDelete
  7. hahhahaha...ko mmg hantu jerangkung berambut leper tp skrg ko ade bontot lebar yg cekci hehehe..jom join aku diet versi hangat2 taik ayam. aku skrg mkn nestum prune je hheheh..

    bai..pic 1st tu lawo la black n white.rindu raina lorrr...

    p/s: cik yanie..mehla dtg banting weekend jmp raina. tp nnt jgn x larat layan raina pulak ye...heheh raina dah pandai noty2..

    ReplyDelete
  8. ajjah : tak cuba lagi? tp mcm tak membantu je ajjah


    angah : tu la aku tak mau hangat2 taik ayam. cewahh. punggung ku yg seks. huh. seksi ke seksa. kuang3x.
    ko mkn nestum ke bai? tak percaya aku.

    ReplyDelete
  9. caiyok2 along...smoge berjaye menguruskan badan..:)

    ReplyDelete
  10. awak gemuk ker??

    rase mcm ook jek

    sy nie ye hah gemok tak hengat

    huhuhu

    ReplyDelete
  11. ain : akan along cuba mengecilkan badan ku ini ain


    cik gobu : iye awak saya sudah gemuk skrg. bencinya saya melalui fasa itu

    ReplyDelete
  12. nurul.. irene tgk xder lah gemuk mana pun.... tgk maintan jerk... ;-)
    lainlah irene ni kan... hehehehe

    love_sakura

    ReplyDelete
  13. kurusnya awak dulu..sy skrg makin kuat makan..oh tidak..

    ReplyDelete
  14. sy pn tgh dlm proses nk kuruskan bdn ni..tnggal 2 bln nk kawin sempat ke?
    erkss

    ReplyDelete
  15. aduyai nurul..rasanya kita ada masalah yang sama yang bezanya my baby dah setahun 3 bulan tapi saya masih xmengurus lagik..haiya..baiklah..kita sama2 berjuang mendapat shape yang kita suka k..cahiyook2 nurul..

    ReplyDelete
  16. irene : tak pe awak comel tau irene


    maria : tu laa lepas berpantang lagi kuat mkn kan?


    zielalala : awak mesti kuruskan badan untuk naik ke atas pelamin itu ok. tapi nurul tgk awk kurus la.


    lip : marilah kita berjuang utk kuruskan badan kita ye

    ReplyDelete
  17. xckp kurusla nurul..babat kt perut ni nk kena buang..huhu..susah sgt even dh diet..

    ReplyDelete
  18. sama la nurul...mcm jue kan, naik tang perut...aduh, byk kain baju kurung yg sudah sempit :D

    ReplyDelete
  19. haha kakak ajjah camtu la, she avoided nasik. tapi dia buat plan makan camtu, makan small portion tapi banyak kali.. worked on me, tapi my sis lambat sikit la nak hilang baby fat

    ReplyDelete
  20. nurul, farah syukur sgt sebab farah jenis yang makan byk pun tak naik sgt. tapi bila fikir badan berpotensi naik lepas beranak, scarryyy!!!

    ReplyDelete
  21. nurul, kite kan asek kene gelak ngn hubby je bile buat luahan perasaan kt dia ttg skrg nie asek mkn byk, baju masih byk x muat bla bla bla..

    eventho kene gelak dgn dia, tp nk luah kt sape lg kan? xkn kt Naurah pulak :p

    nk puasa pn malas skrg nie. ade 5 hari lg kene ganti...waaaaa :(

    ReplyDelete
  22. zielalala : tak pe diet slow2 ok. dulu nurul masa nak kawin diet biasa2 je. hihihi


    julia : tu la tang perut sgt laa nurul tak suka. nmpk gemuk.


    ajjah : eh iye ke ajjah?


    farah : awak kecik dan kurus mcm hidd la. seronok org kecik n kurus ni

    ReplyDelete
  23. nurul..ya betul tu...org kata nk diet..diet tak mkn nasik..kurang minum air..hihi

    kalau shima buat masa skrg takleh ler...asyik dahaga n lapar aje sbb still bf kan amni kan..bdn tak la gemuk sgt pun..biasa je tu nurul...

    shima mslh perut buncit je hehehe

    ReplyDelete
  24. Mmg susah eh nurul nk turn berat pas bersalin? Erk.. I tgk perut sendiri skrg ni dah gerun tu tgh semangat membuak2 nk exercise pas pantang. Wah! Jgn hot hot chickeb shit sudey.. Jom berazam bersama2!

    ReplyDelete
  25. Nurul, dulu kan Aishah macam kurang pasti yang Nurul dengan Dhila adalah adik beradik. Tapi, gambar yang Nurul pakai baju biru tu betul-betul ada iras Dhila. You guys look very the same. Iras yang sangat banyak.

    Erk, pasal diet, Aishah pon failed. Hehehehe. So Aishah macam tak layak nak komen tang itu. ;p

    ReplyDelete
  26. nurul, kalo kurus sngt nnt badan xlarat..berisi skit cun jugak..

    ReplyDelete
  27. eh jgn gitu... kurus2 tak cantik dear.. i dulu 41 kg jek..sgt tak suke zaman itewww..i usaha naikkan sket badan, heheh... kalau tak i rasa mcm nak terbang ditiup angin..heheh..anyway,bape berat u? takpe2.. jgn kurus sgt hokay?:)

    ReplyDelete
  28. shima : samalah kit aperutku masih buncit


    azie : marilah kita sama2 berazam mengecilkan perut dan badan :)


    aishah : ye kami adik-beradik hihihi


    aziyana : dulu iye sy kurus sgt tp skrg sudah gemuk itu sebab mahu kuruskan balik :)



    maya : mahu kurus kan sikit je lagi


    hana : ni sy tgh berazam sungguh ke arah versi kekurusan itu :)

    ReplyDelete
  29. UPLOAD TENGOK PIC SKANG...NK TENGOK YE KE GEMUK...?LAWAN NAK.....HEHHE....LAWAN SAPE GEMOKKK.....WAAA...NK KURUS JUGAK...

    ReplyDelete
  30. haaaa...i lagiii la tak tahu bila nak kurus. dah la memang jarang2 kurus seumur hidup. hahahaha

    but seriously, u dun look fat!

    http://twinkywinkystars.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. nurul, hanie pun tgh risau, mcmmane la nak berdiet lepas bersalin nnt. dpt kah menjadi slim spt dulu. Huu. Tp kalau nurul jenis senang turun berat, mungkin bole, cume kene kuatkan semangat kurang mkn, dan exercise jgn lupe :) (ingatkan diri jgk nih huhu)

    ReplyDelete
  32. kurus sgt pun tak bagus nurul.. sedang2 aje cukup.

    asalkan kita sihat. alhamdulillah.

    ReplyDelete
  33. azam kite sama lah nurul..mun pon mahu kuruskan bdn....mahu kembali seperti badan sebelum kawen itew...rindu....

    ReplyDelete
  34. mummyar : hehehe sy malu nak tunjuk gmbr awak. hihi

    drama mummy : hi awak. tak pe berusha sungguh2 InsyaAllah boleh kurus juga kan?

    hanie : tak pe hanie comel sgt skrg ni :)


    shulala : thanks :)

    phia : tu la nurul cuma nak kurus sikit dan kempiskan bahagian perut sikit


    mua : mari kita kuruskan badan mun :)

    ReplyDelete
  35. kak nurul....

    yanie pun nak kurus gak

    hehhehehe

    ReplyDelete
  36. yanie : meh kurus sama2 :)

    ReplyDelete
  37. jagn diet tak makan nasik...hasilnyee sekejapp jeee.....nnt boooom balik!!!
    elya dulu pakai PB, skng berat mainatin, semua orang kata slim..hik3..padahal kiter makan cam biasa :D

    ReplyDelete
  38. elya : nurul mmg dr dulu diet guna taktik ini :)

    ReplyDelete
  39. mana ada gemuk ok je still cam anak dara g tau hehhe...

    ReplyDelete
  40. btul tu nurul jeans alynn yg dulu skrg dh leh pakai larr..frustnyer..
    alynn banyak naik kt bahagian peha ngan punggung..sarung jeans sampai takat peha dh hang..

    ReplyDelete