Belanja Raina Raifa ais krim

Monday, May 31, 2010

Model gemuk

semalam : model gemuk

Diet aku tak menjadi. naik 2kg ok. aku tension giler sekarang nie. aku rasa aku diet main-main. aku tak serius. sebab itu naik 2kg. apa kes nurul oiii? engkau memang diet hangat-hangat tahi ayam bukan?

minggu lepas aku ada kursus. bila Peter Padman (penceramah) tu tanya satu soalan kat aku terus laju jer aku beri jawapan "i'm fat after maternity leave". anyway, thanks to peter sebab banyak beri aku keyakinan diri lepas menghadiri kursus tersebut.

tengok gambar di atas. gambar tanpa di edit untuk menampakkan model tersebut kurus. cuma editing bahagian colour saja. model gemuk yang masih mahu meneruskan misi dietnya. ada apa-apa suggestion tak untuk kuruskan badan aku itu?

30 comments:

  1. mane ade gemok Nurul. kite lagi gemok tau! heheh...

    tips nk kurus, hmm maybe blh puasa sunat isnin & khamis every week ^_^

    ReplyDelete
  2. sharena : alamak nak puasa ke sharena? tunggu bulan puasa boleh tak? :)

    ReplyDelete
  3. takde la gemok pon nurul. mungkin ter paraniod je kot. sbb nurul compare ngan berat before pregnant. okla tuh, voluptous gitu kan..:)

    ReplyDelete
  4. sha : lawak la sha. cuba tgk the real lain tau

    ReplyDelete
  5. mun tengok ok jer nurul...

    ReplyDelete
  6. nano : eh tgk real mesti na ckp nurul gemukzz juga tau


    mun : no no mun. cuba mun tgk nurul the real

    ReplyDelete
  7. oklah tu x delah gemuk mcm kita nie..ehehe :)

    ReplyDelete
  8. tah nurul ni..
    kid tengok takda la gemot mana..
    meh lawan ngan kid meh..
    spa lebih gemot.. :P

    ReplyDelete
  9. nurul same goes here, i tatau la camane nak kurus kalu selera mcm raksasa hehehe, hubby i dok nganjing je bile tgk perut i huhuhu **lap air mata**

    ReplyDelete
  10. hahhah ooi makcek gemok aku lagi gemok dari ko.walopon gemok tetap kene nmpk meletop kebaboo

    p/s:ooo patutla aku cri belt aku xde..hampeh ko

    ReplyDelete
  11. tang mana la gemuknya Pn Nurul oiiii...haish... kurus sgt pun x cantik la nurul..ok lah tu...x gemuk sgt and x kurus sgt... (ada gaya model la mcm Kimora...hihihihi)

    ReplyDelete
  12. yanmie : thanks akak sbb sudi komen kat blog nurul yg tah apa2 nie. segan wooo femes bloggers komen kat sini


    koklie : tu laaa sedih la. bila tgk gmbr lama meronta2 nak diri yg dulu. perut nurul masih buncit koklie


    kid : tgk gmbr mmg tak nmpk nurul gemuk cuba kid tgk real mesti dlm hati pun ckp nurul nie gemukzzz


    angah : eh kan aku pinjam belt ko. belt aku tu tak lawa la.

    ReplyDelete
  13. adda : gemukzzz tang perut, paha, lengan adda. hihihi tu la berangan nak jadi kimora la kononnya tu :D

    ReplyDelete
  14. baju tu je yg kembang nurul..bukan kamO..:p

    ReplyDelete
  15. gemok ker?x de la kot dear..masuh cun lg mcm dulu..roy pon tgh ade masalah kegemukan ni..baju2 pon mkn mengetat ni..

    makin kite diet..mkn mengembang plak..wwwuuuaarrgghh...senaseb la kite ni..

    ReplyDelete
  16. ok ar tu nurul...x gemok mana la tuh...meh sini nk lawan ngan ai x?hikhik...ai lg gemok tau..tah bila leh kurus nih...waawaa...nk kurus gak...

    ReplyDelete
  17. gemuk ke nurul?
    takdelah.nampak ok je
    perut dah turun tak?
    camne nk bg turun perut nie?
    zuris da susah hati nie.huhuu

    ReplyDelete
  18. afid : kalu nak tahu punggung nurul agak besar tu pun wat nurul tension


    roy : diet roy utk hari kawin roy nanti. eh tp roy kurus jer nurul tgk


    mummyar : ok ke? dlm gmbr je kot nmpk ok kurus cuba tgk the real


    zuris : smpi skrg nurul pki cream, mkn manjakani untuk kuruskan badan n tang perut zuris

    ReplyDelete
  19. alin rasa try nurul pose..
    coz last year alin time bln pose dlm sebulan alin turun 3kg..sblm tuu berat alin 57kg turun 3kg jd 54kg pas raya sampai sekarang naik lg sekilo jd 55kg..

    tp alin nk berat 53kg..

    ReplyDelete
  20. kena kurang kn mkn nasik kot nurul ye

    ReplyDelete
  21. xla kak nurul nampak gemok sgt...biasa2 ja..masih nampak maintain je..hihi..

    kalau nak turun..jgn makan makanan berat waktu malam...

    ReplyDelete
  22. huhu nak kurus ape lagi la agaknya nurul ni yer :P dah comel dah tu tau ;)
    tips? jgn minum ais dan elakkan mkn lewat mlm :)

    ReplyDelete
  23. tips kte,excersice =) selamat berdiet! gambate

    ReplyDelete
  24. alynnz : kena puasa ke hari2 ? ermmm tgh pertimbangkan nie :)


    shima : nurul dah kurangkan mkn nasi shima tp naik gak. adui



    sunshine : tu la akak rasa kena kurangkan mkn makanan berat pd waktu mlm kan


    hanie : kalu tgk real lain hanie tau. tu la nak try tak mau amik ais langsung time misi berdiet ni

    fathi : tu la nak excirsice tp tak larat laaa lps bersalin ni

    ReplyDelete
  25. hai nUrul~
    qah ni belum ade anak pUn dah tembam dan lemak kesane sini.. hehe

    ReplyDelete
  26. nurul masih nampak vogue! i love your shirt kaler. tkpe nurul dalam gambar tu ilusi optik jer.. hihih

    ReplyDelete
  27. qah : nurul tgk qah ok kurus tggi


    azie : vogue? hahaha dlm gmbr je kot babe mcm tu

    ReplyDelete
  28. isshh mana ade gemok lah awak
    saya nie lg lah
    mmg layak dipanggil gemok

    ReplyDelete
  29. cik gebo : awak gebo tak pe kita nie mmg gemuk tau

    ReplyDelete