Belanja Raina Raifa ais krim

Wednesday, May 26, 2010

Mood down

Kenapa time nie kereta aku rosak?
kenapa time nie kawan aku dapat kerja baru?
kenapa time nie aku mahu merajuk dengan saiful?
kenapa time nie aku terkenangkan kisah lama?
kenapa? kenapa? kenapa?

bermula dari last week mood aku betul-betul down. tapi aku boleh relaks , gelak besar-besar dan yang pasti aku boleh layan makan macam-macam ikut hati. aku tahu aku sedang cuba berdiet. tapi perangai aku kalau mood betul-betul down sekalipun aku akan layan makan tanpa rasa bersalah pun. aku rasa aku nak lari jauh-jauh. sejauh mungkin.

gila engkau nurul. engkau nak berlari ke mana?
kalau boleh aku mahu terbang ke awan biru. duduk situ diam-diam tenangkan kepala otak yang sedang sarat macam-macam. bolehkah? mustahil bukan? aku berangan.

perangai aku yang paling kelakar bila mood aku down, aku akan layan lagu dan bermulalah episod aku melalak sorang-sorang dalam kereta. sambil drive aku melalak. dah seminggu kot aku layan lagu KRU. entah. dulu aku suka group nie bagai nak rak. bila aku mula melalak aku anggap diri aku sedang berada di atas pentas menyanyi dengan penuh emosi di depan ribuan peminat. aku berangan lagi.

serius.
mood aku down gila.
lemah tiada berjiwa.
jiwa hilang hati mati mulut masih tersenyum. mari senyum lebar :D

17 comments:

  1. Nape ni nurul..sabar yer semua org ade masalah dan setiap masalah pasti ade jalan penyelesaiannya ;)

    ReplyDelete
  2. down kenaper ni nurul?
    alalalala....tak mo la sedeh2

    ReplyDelete
  3. koklie : sebenarnya mood down dgn keta rosak lagi mcm2 la



    yanie : tak sedih ok cuma tak ada mood je


    ajjah : yo ajjah. mari bergembira :)

    ReplyDelete
  4. semua org pn ade masa2 ups & down nyer. biaselah tue kann. klu xde angin, masakan pokok goyang2 (ape yg ko merepek ni labu? kekeke). sowi nurul, org yg sdg menaip nie pn tgh miong huhuh

    ReplyDelete
  5. intan : tak ada apa2 geram pasal keta rosak je. sampai skrg keta still tak leh betulkan lagi

    sharena : hehehe awak pun tgh mood down ke. hihihi

    ReplyDelete
  6. sabar byk2...bwk bincang dgn suami baik2...sharing la yg mane patut..

    ReplyDelete
  7. angah : aku merajuk je tak ada apa2 pun. tua pun nak merajuk

    ReplyDelete
  8. hurm..mmg kdg2 tu mood kite x menentu..dlm ms yg sama bnyk plak yg menimpa2..asam garam dlm umah tangga ada senyum ada masam kan..?

    eh mana leh lari..raina saper nk jaga? xpun bg alynn..leh? hik2

    ReplyDelete
  9. alynnz : hehehe mcm2 perisa ada. hihihi raina nurul bwk sekali la kalu berlari :)

    ReplyDelete
  10. sha rase sbb nurul sgt rindu kt saiful kot. sbb tu la mood nurul sgt down..

    ReplyDelete
  11. hiks..
    mood tak baik ek..
    alahai kesian nya..
    nanti lelama mood tu ok la...
    senang je tipsnya..
    main,pelok dan ciom si raina tu ek..
    hilanglah la segala mood yang tak baik tu.. :P

    p/s : eleh pandai kid nasihat orang..kengkadang kid pom sama.. :P

    ReplyDelete
  12. cheer up nurul...awan mendung akan berlalu...

    ReplyDelete
  13. sha : mungkin kot sha


    kid : raina penawar hati nurul :)


    lip : hrpnya awan mendung akan berlalu :)

    ReplyDelete
  14. along, kite pun xreti pasal adobe photoshop or ilustrator..
    ble dah masuk line exhibition ni, ber+ dgn designer, tau la sket2 pasal AI or photoshop.. :D

    ReplyDelete
  15. tika : kaklong pun tak teror mana pun tika

    ReplyDelete