Belanja Raina Raifa ais krim

Tuesday, August 10, 2010

Hati runtun


gambar sehari sebelum demam panas. doakan raina cepat sembuh ye

Assalamualaikum

Sejak pagi semalam raina demam panas. aku rasa demam kali nie agak teruk berbanding demam-demam yang pernah di alami oleh raina sebelum nie. demam panas raina kali ini juga betul-betul buat hati aku tersentuh sehingga air mata aku tak henti-henti keluar. serius. sebelum nie aku tak pernah rasa macam nie.

bayangkan raina yang sebelum ini aktif merangkak, memanjat dan mula melepaskan kedua-dua tangannya dan berdiri statik untuk beberapa saat kini hanya berbaring dan melentukkan kepalanya ke atas dada aku. dia tidak aktif seperti selalu. hati mama mana yang tak sedih melihat anaknya begitu kan? hati aku betul-betul runtun kali nie.

pagi tadi badan raina masih panas. malah bertambah panas. keadaan dia cukup buat hati aku risau. doakan kesihatan raina bertambah baik ye. semoga anak dara aku tu aktif seperti selalu. mudah-mudahan.

38 comments:

  1. oh no...*sob* get well soon baby raina.... *hugs*... nurul.... cari air zam2 bagi dia minum (sambil baca selawat) dulu yaya buat macam ni masa auf sakit... cuba lah...

    ReplyDelete
  2. yaya : tu la hrp cpt sembuh. nurul dah mula keja ari ni. nanti nurul cuba cari penawar ke mcm ne ke

    ReplyDelete
  3. dah pi jumpa doc yang? kalau panas lagi, pi jumpa doc lagi ye. petua orang2 sekeliling kita, kalau anak demam, tuamkan dgn air asam jawa ke dahi dan rambutnya. guna cool fever pon boleh bantu turunkan suhu dia juga.

    ReplyDelete
  4. kesian nya raina.nurul try basahkan seluruh bdn dia ngan air asam jawa ye.insyaallah berhasil

    ReplyDelete
  5. intan : dh pi klinik smlm doc bg antibiotik. kalu berlarutan nurul nak bwk pi klinik lg. kool fever dah letak tp masih panas intan



    yun : ramai yg ckp mcm tu nurul akan cuba petua tu

    ReplyDelete
  6. mesti rasa sakit sama kan nurul...isshhhh, lebih sakit bila tgk anak sakit kan :(

    get well soon raina :)

    ReplyDelete
  7. jue : tu la jue kita ni tgk anak sakit kita pun turut rasa sakit. kasian bdk2 kecik kan. hrp raina cpt sembuh

    ReplyDelete
  8. harap-harap raina cepat sembuh....cuba lumurkan badan n kepala raina ngn air asam jawa....mak mun dulu wat cmnie jer..harap-harap berhasilla....

    ReplyDelete
  9. moga raina cepat sembuh..ala raina...cepatlah sihat...suka baca mama dia berceloteh pasal raina....

    ReplyDelete
  10. ksian ank dara ni sorg..
    xpe kejap je tu,
    mama jgn risau sgt k,
    sok2 baek la =)

    ReplyDelete
  11. mun : thanks mun. ramai gak yg suruh nurul buat mcm tu. nanti ingat nak try


    honeysour blog : thanks awak. eh tak sangka awak baca blog saya nie

    ReplyDelete
  12. na : pagi td badan dia still panas tu yg risau sgt. nurul hrp pun raina cpt sembuh seperti sedia kala. nak tgk dia aktif mcm sebelum nie

    ReplyDelete
  13. comel raina..nnt mkn ubat tau.

    ReplyDelete
  14. ::get well soon raina..siannyer..cepat sihat leh g wedding unty nasya kan..xoxo..muaaaah::

    ReplyDelete
  15. shima : dia kalu mkn ubat mesti nangis tak mau mkn


    nasya : InsyaAllah nak gak tgk aunt nasya bersanding

    ReplyDelete
  16. same2 kite doa ye nurul. Raina..cepat sehat tau :)

    ReplyDelete
  17. get well soon raina!mama raina jgn sedih2 ya,,,yup if leh minum air zam zam..insyallah panas nya hlg..
    -evyn-

    ReplyDelete
  18. hanie : mudah-mudahan hanie


    envy : mana lah nurul nk cari air zam2 awak


    farah : nurul pun hrp begitu farah

    ReplyDelete
  19. semoga raina cepat sembuh..kesian dia :(

    kita doa sama2 ye ..mudah2an keberkatan ramadhan ianya sebagai ujian kecil sahaja..

    selamat berpuasa nurul sekeluarga

    ReplyDelete
  20. hana : tu la nurul pun hrp begitu. selamat berpuasa juga utk hana


    fasya : hrp2 begitu cpt sembuh

    ReplyDelete
  21. Amin. Semoga adik comel raina cepat sembuh. =))

    ReplyDelete
  22. get well very soon darling raina...

    ReplyDelete
  23. musim demam lah nie...memang serba tak kena bila anak sakit kan..
    semoga raina cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  24. alahai, cpt2lah Raina baik.. sian kat mama.. xmo mama sedih2.. :-)

    ReplyDelete
  25. alahai kesiannya raina...!!!
    sekarang dah ok belum tu..?

    aunty harap raina akan cepat sembuh ya...

    ni raina demam nak dapat akal baru ya.. :)


    *pelopelopelop*

    ReplyDelete
  26. alahai kesiannya raina...!!!
    sekarang dah ok belum tu..?

    aunty harap raina akan cepat sembuh ya...

    ni raina demam nak dapat akal baru ya.. :)


    *pelopelopelop*

    ReplyDelete
  27. alahai kesiannya raina...!!!
    sekarang dah ok belum tu..?

    aunty harap raina akan cepat sembuh ya...

    ni raina demam nak dapat akal baru ya.. :)


    *pelopelopelop*

    ReplyDelete
  28. demam dah bape hari dear? demam nak membesar kot..xpun nak dapat demam campak...

    ReplyDelete
  29. get well soon raina..

    tapi pic tue sgt cute!
    nway selamat berpuasa:)

    ReplyDelete
  30. Raina,
    Get well soon sayang ya. Muah muah.

    ReplyDelete
  31. muger cepat semboh..

    salamm ramadhan

    ReplyDelete
  32. siannyerr kanns..

    salam ramadhan akak nurul itteww..

    ReplyDelete
  33. raina, get well soon ya! aunty doakan... amin...

    ReplyDelete
  34. asna : alhamdulilah dah sembuh


    maria : raina dah sembuh cuma skrg kena campak pulak


    lip : thanks lip


    zuris : aah tgh musim skrg ni


    atiqah : skrg dh sihat alhamdulilah qah

    kid : tu la org tua kata dpt akal baru pun iye


    nads : mmg betul raina dpt campak bila demam dia dh baik ari tu

    aleena : thanks aleena. selamat berpuasa utk aleena juga


    en_me : thanks me. selamat berpuasa jugak utk kamu


    fiza : thanks fiza. raina alhamdulilah dah sembuh

    ReplyDelete