Belanja Raina Raifa ais krim

Wednesday, December 22, 2010

Dari hati (1) : Perut comel dan anak kecil

Entri ini ikhlas dari hati aku.

kisahnya begini,

semalam aku balik kerja agak awal. dalam pukul 5.30 petang tu aku dah mula kemas-kemas meja aku untuk pulang. seperti biasa menuju ke tempat parking kereta yang di parking di level 3A. apabila aku hidupkan enjin kereta tiba-tiba hati ini terdetik mahu pergi ke sebuah pasaraya berdekatan di area Kelana Jaya ini. plan ini secara tiba-tiba saja tidaklah di rancang dari awal.

tapi aku masih berfikir-fikir dan masih mempertimbangkan sama ada perlu ke atau tidak untuk meneruskan niat tersebut. sebab memang menjadi kebiasaan aku akan mengambil raina dari rumah babysitter secepat yang mungkin w/pun aku tahu aku tak akan dapat berbuat demikian memandangkan aku akan menempuh jalan yang sesak setiap hari.

tapi hati ini meronta-ronta. sebenarnya tiada apa pun yang mahu di beli. aku hanya mahu cari baju baru untuk raina saja. memang peel aku begini aku jenis cepat jemu apabila tengok anak aku pakai baju yang sama berulang-ulang kali w/pun baju basahan di rumah. kadang-kadang baju tu baru di pakai beberapa kali pun aku sudah jemu. tak tahu kenapa peel aku begini.

apabila kereta aku mula digerakkan, tangan aku pantas memusingkan streng kereta menuju pasaraya. jadi apabila sampai di pasaraya tersebut aku tergesa-gesa berjalan ke bahagian yang aku harus tuju. dalam otak fikir 'cepat sikit nurul. raina sedang menunggu'. kebetulan saiful selalu sangat kerja luar minggu nie. selalunya saiful yang akan ambil raina jika dia sampai rumah lebih awal dari aku.

Perut aku yang besau :)


tapi mata aku terpandang-pandang kelibat sang suami yang sedang memimpin tangan si isteri yang sedang sarat mengandung. mata aku kusyuk memandang sambil tertoleh-toleh jugak dibuatnya. haha. dalam hati, 'aku rindu saat itu. comelnya perut kakak nie. rindu tahap gaban nie'.

dan apabila aku sibuk memilih baju raina mata aku terpandang kepada susuk tubuh perempuan yang sedang menolak troli bersama baby yang sangat comel. ada lagi beberapa manusia yang lain yang membawa anak kecil yang comel yang berada di sekeliling aku ketika itu. eh tapi memang semua budak kecil comel kan? 'aku rindu raina ketika baby.rindu tahap gaban jugak nie'. haha :D.

Gambar ulangan : aku tak banyak gambar raina time rambut raina terpacak begini. aku suka dan rindu moment nie :)

adakah keadaan aku ini normal. semua benda dan perkara aku nak rindu? ini ikhlas dari hati aku.

P/s : kadang-kadang aku rindu nak bersanding atas pelamin :)

55 comments:

  1. hahah..saya pun rindu semua moment tu nurul..

    ReplyDelete
  2. lebat nye rambut raina...

    heheheh rindu nak sanding2 yer nurul


    hehe..nanti jom sanding sama2 dengan yanie kat aloq staq....

    ✿(^^,)✿

    ReplyDelete
  3. same la nurul,
    bau baby,
    bunyi tangisan nyaring baby tu..
    alahai..
    rindu yg xdpt nk luah dgn kata2 je semuanya
    :)

    ReplyDelete
  4. mungkinkah perasaan rindu along itu menandakan yg along sudah ready utk 2nd baby? hehehe

    ReplyDelete
  5. maria : tu la kan nurul ni byk sgt benda n perkara yg nurul rindu. haih



    yanie : boleh ke tumpang sekaki celah2 pelamin tu yanie. ewahhh

    ReplyDelete
  6. saya dah tak rindu moment tu..sbb saya sedang mengalaminya! ;)

    ReplyDelete
  7. na : kan na? bau baby sentiasa wangi kan? masa baby dok nangis2 tgh malam. rindunya


    atiqah @ aqua : tak ready lagi qah tp along betul2 rindu :)


    chempaka : awak beruntung sbb di beri Allah S.W.T rezeki pregnant lagi. tahniah awak. take care awak ye :)

    ReplyDelete
  8. nurul sgt suka etry nie dulu masa belum di sahkan pregnant perasaan mai sama mcm nurul heheh dan top top sebulan dua lepas 2 mai disah kan pregnant nurul seronok sgt bila terbayang perut boyot yg akan dtg and now perut mai pun da nampak MemboYottt heheh ..

    ReplyDelete
  9. yg rindu sanding atas pelamin tu tak blh blah ok, ehehehe...
    nurul kena gi bercuti dan happy, u know what kenapa rindu sangat moment2 gembira tu sbb skrang jiwa anda sedang stress. (cuma pendapat)

    ReplyDelete
  10. hehehe saya pun rindu jugak..kadang2 evyn baring pun masih lg tgn di atas perut...huhuhuhu

    ReplyDelete
  11. oh mmg kan. rase nk ulang balik moment2 tu.
    :P

    ReplyDelete
  12. mai : kamu untung mai sbb di sahkan pregnant kali kedua. take care tau mai :)


    as : agaknya lah kot aku tgh stress kat tmpt keja ke kan? tu la aku pun lama tak pi holiday la as


    envy : betul tu kdg2 pegang perut sendiri. hehe


    as @chik star : rindu kan? hehe

    ReplyDelete
  13. haha normal kot nurul. sebab i pun rindu nak kahwin balik especially bila tgk perantin baru. hihihi.
    agaknya nanti i dah deliver pun mcm nurul la kot. rinduuu nak pregnant. hehe

    ReplyDelete
  14. normal kot nurul...sebab mun pon rindu jugak masa-masa tue....huhuhuuuu...

    ReplyDelete
  15. nurul : alhamdullilah rezeki for secon baby nie awal dari di jangka nurul insyallah akan ku jaga sebaik mungkin..

    ReplyDelete
  16. i pon cmtue..mmg akan rindu moment2 indah..mcm i rindu zaman bercinta dlu..boleh?? hehehe

    ReplyDelete
  17. ederq : hah nanti ederq akan rindu masa perut membulat tau


    mun : normal kan? hehe :)

    ReplyDelete
  18. comelnya Raina rambut terpacak..

    mmg jeles dgn rmbt Raina dr dulu..huhu

    ReplyDelete
  19. mai : rezeki tu mai :)


    dak cik : eh kadang2 pun i pun rindu time zaman bercinta. mcm hapa je kan. tp mmg rindu gak tahap gaban. haha :)


    sherena : Alhamdulilah sherena rambaut raina lebat dr lahir lagi :)

    ReplyDelete
  20. sume orang tunggu entry nurul ker?
    xpenah dapat komen no 1,hot jugak la nurul ni ek...hehehehee
    mau sanding lagi ke?saya rindu time fitting baju kawen.hahahaha
    nak wat fitting lagi la

    ReplyDelete
  21. kenapa eh ppuan macam tu?

    aku masa pegnant 7-8 bulan tu perut boyot-boyot tido malam tak bleh, perut berat, panas, sampai nanges-nanges tamo pegnant dah! siap taubat-taubat lagi neh! bangun pukul 1 pagi tiap-tiap malam!

    tapi sekarang ni, tak sabar-sabar tunggu perut boyot!

    apakah?

    ReplyDelete
  22. suzie : eh nurul blogger cap ayam kampung je suzie. cuma ada lah jugak rakan2 bloggers yg nurul rapat di sini. mereka dr dulu setia komen entri nurul yg entah apa2 ni. hehe. eh suzie rindu jugak lah fitting baju mcm ala2 model gitu kan? hehe

    ReplyDelete
  23. ladyrye@raina : aku pulak dulu siap nangis2 raina tak mau tido masa aku dlm pantang tp bila raina dh besau aku rindu pulak moment tu. apakah . haha

    ReplyDelete
  24. fashya pun rindu jugak....kalau tengok org2 macammni mesti teringat2 zaman2 kita nandung2 dulu..

    tapi...

    tak rindu zaman nak bersanding..malu...

    ReplyDelete
  25. Setiap perkara yg berlaku dlm hidup kita mmg kita akan kenang selagi kita masih hidup kak.. Perasaan rindu tue biasa sajer. tak salah pun. =)

    ReplyDelete
  26. nurul, mmg kite pun selalu rindu sume moment tu..bestnye time peknen, time ank kite baby lagi...huhu...

    ReplyDelete
  27. nurul, jgn risau. nurul tak keseorangan. slalu juga kalau lalu di depan butik pengantin dgn alang dan berangan2 bersanding semula. hehe...

    pasal anak pulak, kitorang hold dulu la. maybe 3-4 tahun lepas ni baru boleh bai laluan untuk cubaan gegirl pulak kot. hehe.

    ReplyDelete
  28. salam nurul
    kty bila tgk semua anak2 dah besar, kty pun rindu saat masa diaorg baby

    tp tang rindu nak bersanding lagi tu..mmg tingin sgt .tp tunggu selim, ajak along

    ReplyDelete
  29. ena mai pun jelosss tgk rambut raina yg terpacak 2 heheh ... Hayfa & naurah rambut cukup2 makan jo hahahh

    ReplyDelete
  30. zuris pun cepat jemu gak.padahal baru 2,3 kali kysha pakai baju tu,rasa dah takde baju si kecil tu nak pakai lagi dah.tu yg nak membeli aje tanpa sedar ;P

    ReplyDelete
  31. mgkin setahun akn dtg sy pon jd cam nurul gak....rindu bawak perut, rindu bau qaid jadinya skrng nikmati moment indah ni sebaik mgkin..hehe

    ReplyDelete
  32. oh my! kita tak rindu langsung masa kita kahwin..hahahaha..kita rasa kita lah brides yang paling comot! sob..sob..sob..

    p.s: my friend pun selalu ckp rindu masa perut dia besar..2,3 orang jgk ckp..means normal lah tu kan? hehe. ke raina nak dpt adik lagi satu! Yay!!!! ;p

    ReplyDelete
  33. *sengih

    rindu nak bersanding atas pelamin?? sorry lah, yang ni ttak bleh nak tolong. tp kan, gi kenduri tu..tumpang2 lah jap..apa salahnya

    normal kot nurul
    mmg benda2 gini la kita nak rindu
    benda yang tak de ulang tayang

    ReplyDelete
  34. haishhh tetibe terasa tak sabar nya nak kahwin :) hehe

    comel lah anak akak..

    ReplyDelete
  35. hahaha inagt yat sorg je rase gituu rupenya ade geng laaa :D

    bab bersanding agi u siyes nak ulang lagi sbb tgk pelamin latest ni lawa2 gile kan ngan kusi tggi tu.haha

    part preggy pon sgt rindu! dan sgt rinddu muke qies baby :)

    ReplyDelete
  36. psstt.. tang nk bersanding lagi sekali tu leh jek wat... nnt anniversary g cari mana photographer yg leh amik gambar kita sanding cam masa kita kawen2 dulu.. :D

    ReplyDelete
  37. ha itu tandenye nak suruh kak nurul pregnant lagi.
    heheh,
    raina pun nak adik ;))

    ReplyDelete
  38. itu memang normal buat kita yang perempuan ni..
    huhuhuhu..
    rindu masa mengandunglah..
    masa nak beranaklah..
    masa pantanglah..
    masa bersandinglah.. :P

    kid pun gitu juga :P

    ReplyDelete
  39. it's time for second baby kot :p

    ReplyDelete
  40. faysha : tu la kan kalu tgk je org mcm tu terus rindu tahap gaban . hehe


    asna : kan? apa2 moment tu kadang2 buat kita rindu. rindu nak bersanding la, rindu perut comel tu la, rindu masa study dulu. banyaknya yg akak rindu :)



    juju : tu la time pregnant layanan 1st class. ececeh :)


    intan @puteri kurekure : hrp akan dpt intan dpt baby girl pulak ok. eh kalau pergi rumah org kawin ke tgk org kawin kat dlm tv pun boleh berangan jugak tu. hehe :)


    kaka atty : tu la tggu seleim melim kak baru leh beranagn nak bersanding atas pelamin. haha berangan je kita kan :)

    ReplyDelete
  41. mai : nurul bersyukur mai raina mempunyai rambut yg lebat. kalau ikut rambut nurul n saiful tak lebat mana pun. Alhamdulilah :)


    zuris : kan zuris? membeli tanpa sedar pdhal baju tu boleh je pakai lagi byk kali tp mcm jemu je


    farhana : nikmati puas2 moment tu awak. bau qaid masa baby mmg sedap kan? raina masa baby bau susu masam pun nurulr asa wangi. skrg pun ttp rasa wangi. haha :)


    shinnaz : hehe semua pengantik cantik awak. jgn lah awak ckp comot. sure awak cantik tau. ala shinnaz tggu raina besau dulu la baru fikir nak bg raina adik. hehe :)


    dayu : hehe pi kenduri kawin tumpang pelamin org. boleh gitu kan. hehe :)



    ain zulaikha : thanks ain. hah apa lagi plan lah ain utk kawin. hehe :)


    yat @ mama qies : tu la ada geng ni boleh buat club yat. hehe. tu la skrg pelamin lawa2 kan yg trend kerusi tinggi2 tu :)

    ReplyDelete
  42. puteri hannan : hehe suruh photographer amik gmbr atas pelamin ke? hehe :)


    farhanna : alamak dik tggu raina besau sikit lah baru raina boleh dpt adik :)



    kid : normal kan? org perempuan terutamanya :)


    xeea : tggu raina besau dulu xeea baru fikir menambah :)

    ReplyDelete
  43. yup rindu!
    orang pumpuan ini itulah keistimewaannya..bab rindu merindu mesti diye yang lebih...
    yup...kite kan selalu feeling feeling ni...
    tapi bagus untuk gurindam jiwa...
    aicheh...saya juga seperti kamu kamu dan kamu...
    marilah merindu!
    Subhanallah..rindu itu datangnya jiwa yang menggamit rasa...................;-)

    ReplyDelete
  44. nurul..mngkin saye akn merase keadaan itu buat kali kedua...:)

    ReplyDelete
  45. tue lah pasal nurul.. anak kt cepat membesar kan.. kadang memg xsedar lansung.. eh... dh pandai nie..pandai tue.. tambah lagi kt working mama nie.. huhu..
    nurul..sy pon rindu nak naek pelamin semula ngan suami sy.. hihi..

    ReplyDelete
  46. wehuuu belog ni mengandungi gambar2 yg indah2. seronok cuci mata. raina itu sgt comel. sekian, tima kaseh. eh lupa...tima kaseh singgah belog hakak. selamat berkenalan. :)

    ReplyDelete
  47. salam perkenalan...sudi2 bertuka link ya...anyway,suke gmba2 kt blog awk..

    ReplyDelete
  48. memang saya pun kenkdg rindu saat2 emill masih lagi merangkak dsbg nye...those days...cannot be returned..

    ReplyDelete
  49. maknanye nak tambah lagik tuh:))

    ReplyDelete
  50. hahaha jgn risau nurul.keadaan itu adalah normal

    ReplyDelete
  51. lawanye gambar dalam blog ni :)

    ReplyDelete
  52. hehe....anda adalah normal...nadpun merasa perkara yang sama...rase nak bersanding lagi...rase nak mengandunglagi..rindu time baby hazim...

    ReplyDelete
  53. standard la nurul, kita akan rindu semua benda yang kita dah lalu...

    ReplyDelete
  54. selalunye kita mesti rindukan sesuatu yang kita suke dan sayang sangat..hee~ rindu tu biasa kan nurul..bila teringat balik memori lama mesti rindduuu..

    ReplyDelete
  55. UMIE : MARILAH KITA MERINDU. HAHA



    LYLIE : HRP2 ADA BERITA GEMBIRA BUAT LYLIE :)

    MYRA : KAN? NURUL KALAU TGK ORG KAWIN KE TIBA2 RINDU TU DATANG :)


    REHAN : TERIMA KASIH REHAN. SELAMAT BERKENALAN JUGA UTK AWAK :)


    ZSQUEENBEE : THANKS AWAK. SELAMAT BERKENALAN :)


    LIP : RINDU KAN? HEHE :)


    MAYA : TGGU RAINA BESAU SIKIT. HEHE :)


    YUN : NORMAL YE? HEHE :)


    ROQ : THANKS AWAK :)


    NADS : NORMAL KAN? SAMA KAN? HEHE :)


    FARAH : YE BETUL TU. RINDU PERKARA2 YG TELAH DILALUI :)


    ATIQAH : KAN? KDG2 RINDU PERKARA2 YG ENTAH APA2 TAH. HEHE :)

    ReplyDelete