Belanja Raina Raifa ais krim

Tuesday, December 28, 2010

Hello kasut-kasut cantik

Makin lama hati aku meronta-ronta mahukan sepasang kasut baru. serius beb aku dah lama tak beli kasut baru. seingat aku, yang terbaru cuma awal tahun ni kot aku ada beli kasut. lepas tu sampai sekarang aku tak pernah beli kasut untuk diri-sendiri.

untuk raina banyaklah. tu lah ada anak, untuk diri-sendiri terabai. oh ye adalah pertengahan tahun hari tu aku beli, tapi selipar je. haha. itu pun sebab kaki aku dah sakit tahap tak boleh blah masa cari laptop dan peralatan kamera di plaza low yatt. so muka selamber je aku pakai selipar dan kasut yang aku pakai tu aku simpan dalam beg. haha.

kalau boleh aku nak beli kasut ala-ala macam gambar-gambar kat bawah ni. cantik kan? ke pada pandangan mata aku je cantik? tapi serius aku suka kasut jenis macam ni. w/pun ramai yang kata aku dah tinggi. tapi kalau boleh aku nak aku nampak lebih tinggi lagi setanding saiful. boleh gitu? dasar isteri tak mahu mengalah. haha.

gambar-gambar ni aku google je. terima kasih encik google. ni contoh-contoh kasut dari nina west dan jimmy choo. kalau nak beli kasut dari jimmy choo tu aku rasa macam dalam mimpi je lah kot. sebab aku ni jenis sayang duit. kasut paling mahal yang ada dalam simpanan aku pun hanya dari guess sajoo. aku memang peminat guess :). silalah kasihankan aku ye. itu pun saiful yang belikan dan aku dah simpan elok-elok dalam kotak. sebab tinggi bebenor.

Nurul, sebenarnya engkau dah gemuk tu yang engkau macam tak selesa pakai kasut tinggi-tinggi kan?.
iyo lah aku mengaku. aku dah gemuk sejak bersalinkan raina. tu yang aku simpan je kasut-kasut tu. tapi sekarang ni macam tak sedar diri nak jugak beli kasut fesyen ala-ala victoria beckham kan? motif tulis nama victoria beckham kat sini? sebab aku minat bangat dengan minah tu selain kimora dan julia robert. haha.








dan di bawah ni kasut kegemaran aku dari dulu lagi. aku pun lupa kat mana aku beli kasut ni. tapi aku beli kasut ni dulu semata-mata nak shoot gambar untuk sesi pre wedding aku dulu. aku tak tahu mana perginya kasut ni sekarang. puas dah aku cari. w/pun kasut tu nampak buruk tapi aku suka sangat dengan kasut ni. yang paling penting adalah keselesaan ketika di pakai. betul tak?

*

*

*

*

*

*

*

*

gambar ulangan : kasut buruk aku :D

32 comments:

  1. sy pakai flat shoes je nurul..tak selesa klu tinggi2..

    ReplyDelete
  2. wawawa...tinggi nye kasut..tp cantik...beli la..apesalah nye kn...sekali-sekali beri rewards tuk diri sendiri.....

    ReplyDelete
  3. maria : nurul minat jugak maria. dulu suka la skrg ni sejak ada anak jarang dh pakai kasut tggi2


    lylie : hehe :) kan? penat kita bekerja. sesekali beli utk diri-sendiri :)

    ReplyDelete
  4. gulp~telan air liur tengok tinggi sgt lah kasut2 tu.
    mau tersembam baru jln 2,3 langkah kalu zuris pakai kasut2 tu.huhuu

    ReplyDelete
  5. zuris : ohh zuris tak minat ye jenis kasut mcm ni? nurul minat. nget nget :)

    ReplyDelete
  6. heheh nurul mai da stop pakai kasut tinggi2 heheh kasut mai yg mahal2 semua da jadi makanan habuk2 kasut paling mahal mai beli BONIA hahah ingat hati nak beli kasut clark agak selesa dan sedap hahha tapi boleh tahan mahalnye hahhaha .. now preggy jgn beragan la hahah

    ReplyDelete
  7. gmbar 1st & 2nd tu, oxford...ahhhh nyesal tak beli ari tu diskaun kat charles&keith the gardens, balik sabah, takde! hambik. beli beli...cantik tau.

    ReplyDelete
  8. kasut camtu ok lagi nurul. sebab ada cam tali2 dan rasa selamat nak pakai kan.

    ReplyDelete
  9. 1st one adalah pilihan saya... sangat gorgeous huuu

    ReplyDelete
  10. kty pun semenjak dah gemuk dempol nie , dah tak pakai tumit..

    pakai wedges je..kalo flat sgt mcm tak besh lak

    ReplyDelete
  11. saya ade bape pasang kasut jek sbb sgt cerewet..hehehe..

    ReplyDelete
  12. kak nurul..v pun suke beli kasut.. tp sejak ngumpul duit nak kawin.. lupe kan jela.. huhuhu..

    ReplyDelete
  13. mai : skrg mai kena stop dulu kalau nak pakai sbb tgh preggy kan? hehe :)


    as : tu la ku ingat nak beli gak ni. huhu


    intan : hah ada tali so kira selamat lagi lah kan? hehe :)



    kak atty : tu la kalu flat sgt mcm tak best. kalau wages kira orait lah kan kak :)


    maya : ohh maya seorang yg cerewet ke? nurul kdg2 ada gak cerewet tp kadang2 tibai je mana2 yg dah berkenan :)

    ReplyDelete
  14. nurul 2 la tak boleh nak sarung da kasut tinggi nie kaki mai pun da start nak membengkak aduhhh sakit plak 2 . tp rindu plak kasut tinggi2 nie semua comel2 geram je tgk hahha

    ReplyDelete
  15. v : hehe skrg tumpukan pd majlis kawin dulu v :)


    mai : tak pe mai nanti lepas dah bersalin boleh pakai kasut tinggi2 ok :)

    ReplyDelete
  16. dah lama tak beli heels.tggu 100hari ")
    yang kale biru tu canteekkk

    ReplyDelete
  17. gorgeous!! menitik air liur la nurul ;-)

    ReplyDelete
  18. sy pun suke kasut tumit tinggi tp sejak pregnant tak pki2 lg. ada beberapa psg xpernah pki pun. mcm gayat pulak nak pki sekarang.

    ReplyDelete
  19. hehehe. actually, awak dah jumpa shoes lover which is ME!! :D

    i suka gila collect kasut and bukan sekadar jadi hiasan je dlm almari kasut tu.. nnt if i rajin, i post kan gambar2 utk dishare.. :D

    ReplyDelete
  20. mmg chanteq kasut2 tuh.. takpe pas nih leh kita g beli... skrg tak muat nk pakai... :D

    ReplyDelete
  21. mak aihhh tinggi bebenor kasut2 tue.mun suka jugak pk kasut tinggi nie tp hanya pegi kenduri jelah...kalau besa2 lebih suka pk flat shoes..hehehe

    ReplyDelete
  22. fasya pn suka pkai flat shoes jgk..bila pkai heels,pkai jap pn jd sakit belakang..teringin je nk pkai heels,tp tkt terpeleot je...

    ReplyDelete
  23. kak long: kite ada 3 kasut cam dlm gmbr tu. yg tinggi 4 inci. satu dari Charles & Keith, satu dari Vincci & satu lagi dari Nose.

    kite jarang pakai sbb walaupun nampak cantik, tp xselesa if nak jalan2 kat shopping mall. kite pakai gi keje je sbb kat office kene bukak kasut. huhuhu.

    betul kata org, "beauty / pretty is pain"

    ReplyDelete
  24. kid dari zaman sekolah sampailah sekarang memanglah boleh dikira berapa kali pakai heels..

    tak pandai...!!! :P

    p/s : tak sabar tengok si amoi tu pakai heels..geram..!!!

    ReplyDelete
  25. waaaaaaa. jelesnye. skrg tak boleh pakai heels dah. bercuti dari pakai heels tok 9 bulan. *sabar ain.

    ReplyDelete
  26. ainul : nurul suka color biru tu jugak :)


    mawar : wahhh tu la air liur meleleh tgk gmbr kasut ni. hehe :)


    fad : nurul pun dah lama tak pakai sejak pregnant dulu :)


    putri : putri pandai bergaya no wonder byk koleksi kasut kan? buat lah post ttg kasut nurul nk tgk. mesti best :)



    puteri hanna : tu la dah pendam lama dlm hati nak beli kasut baru :)


    mun : kalau pi kenduri kawin ke mmg cantik kita bergaya pakai kasut tggi2 kan


    fasya : nurul mmg suka pakai kasut tggi2 tp cuma sejak pregnant dulu dah laam tak pakai


    atiqah : rugi la mcm tu qah. pakai lah pi mana2 mesti cantik


    kid : hehe tggu raina dah besau pakai kasut tggi :)


    drk pink @ ain : hah ain tggu lepas abis pantang baru boleh pakai kasut tggi tau

    ReplyDelete
  27. Samela kite nurul...tgh berangan2 nak pakai yg tinggi2 sejak leps bersalin ni, tak terbuat sebab badan gemuk huhu. Lagipun sakit pinggang kite ni, masih tak elok lg

    ReplyDelete
  28. nak kasut baru jugak. tapi yg cokelat 1st picture tu cantek, kalau color hitam lagi cantek

    ReplyDelete
  29. hanie : kan hanie? nurul hrp dpt beli kasut baru nanti. nak pakai jugak lah w/pun badan dah gemuk hehe. mari kita bergaya :)


    mimi : kan? tp aku suka pulak kasut color coklat.

    ReplyDelete
  30. wanita dan kasut mmg tidak dapat dipisah kan ;)

    ReplyDelete
  31. hot shoes nurul...nurul dah dpt email sya tentang spore?

    ReplyDelete
  32. Salam

    Hana pon suka usha kasut2 tinggi..tp Hana tak selesa pakai kasut tinggi..dah lah sedia ada pendek,heheheh

    tp yg penting keselesaan,kan?

    ReplyDelete