Belanja Raina Raifa ais krim

Friday, December 10, 2010

Wahai jiwa yang tenang

Betul kata orang tua-tua kita perlu tenang dan sabar dalam apa jua keadaan. Jika kita terasa berat sebelah, terasa teraniaya atau apa-apa saja, kita perlu tenang dan sabar. InsyaAllah keadaan akan berpihak kepada kita.

Tuhan tidak kejam. percayalah. Tuhan masih ada di sisi kita. Tuhan sayang hamba-hambanya. Tuhan ada sebab mengapa kita di beri dugaan. Terima kasih Tuhan.

Ya Allah aku bersyukur kerana mood dan diri aku kembali kepada normal. w/pun tidak sepenuhnya tapi aku tetap gembira. ada lagi insan-insan di luar sana yang lebih susah hidupnya bukan? aku perlu bersyukur dengan apa yang ada. aku perlu bersyukur dengan kehidupan aku sekarang.

semalam,
manager aku memberi pelbagai nasihat dan pendapat. dan setelah dipertimbangkan aku tarik balik resignation letter aku. terima kasih mr.tong.

tetapi keputusan aku ini sebenarnya lebih kepada demi seorang sahabat yang paling aku rapat di tempat kerja aku ini. sahabat aku ini sedang pregnant. hampir 3 tahun aku bekerja di sini, dialah sahabat yang paling aku rapat di sini. aku kasihankan keadaan dia jika dia keseorangan tanpa aku di sini.

aku cuba untuk bertahan selama mana yang mungkin. tapi jika keadaan di luar sana lebih baik aku terpaksa juga melepaskan peluang di sini untuk mencapai peluang yang lebih baik. cuma buat masa ini aku akan cuba sebaik mungkin di sini. apa yang penting rezeki yang halal bukan?

cerita lain yang buat jiwa aku sedikit tenang.

cerita ini adalah salah-satu yang buat aku sedikit gembira. terima kasih untuk client-client yang sudi menggunakan perkhidmatan kami adik-beradik. InsyaAllah akan ada product baru dari aku nanti. aku sedang usahakan. wish me luck :)



P/s : dalam misi promote our product. sesiapa mahukan seperti ini boleh contact aku yeah :)

22 comments:

  1. insyallah nurul rezeki ada dimana2 bersabar & bertenang jln yg terbaik..

    ReplyDelete
  2. mai : ye mai nurul percaya rezeki ada di mana2 mai.

    ReplyDelete
  3. berusaha! berusaha! insyaALLAH bumi ALLAH luas.penuh dgn rezeki.

    ReplyDelete
  4. lawanye gmbr nurul.ske la as tgk. teringin gk nk shoot2 gni. tpi mama adif ni lom ckop duit. hihi.

    ReplyDelete
  5. alahai klu dekat comfirm na cop awal2 dahh..hehe

    ReplyDelete
  6. ainul : terima kasih ainul kerana support nurul :)

    ReplyDelete
  7. as : hehe tak pe nanti kalau ada rezeki lebih as boleh shoot mcm ni ye :)

    na : mai lah turun KL :)

    ReplyDelete
  8. Nurul, nak jugak yg mcm ini. Tapi selalu postpone sbb husband o/station. huhu.

    ReplyDelete
  9. Tuhan berikan dugaan.. tapi disebalik itu pasti ade hikmah dan peluang lain untuk kita. Allah tahu kan ape yang baik untuk kita..

    ^___^

    ReplyDelete
  10. apa yg terjadi ada hikmahnya. gud luck nurul!! =)

    ReplyDelete
  11. bertahan selagi boleh kan Nurul. insya'Allah ade hikmahnya.

    ReplyDelete
  12. oh, dah tarik balek ye? takpela..semua ni ada hikmah kan?

    ReplyDelete
  13. aan : tak pe aan lain kali kalu free bole buat mcm ni :)

    atiqah : yeah Allah S.W.T tahu apa yg terbaik utk kita kan

    sherena : thanks sherena. ada hikmah di sebalik dugaan ini


    fie : yeah nurul cuba utk bertahan sebaik mungkin


    intan : aah dah tarik balik. yeah ada hikmah di sebalik dugaan ini

    ReplyDelete
  14. ahad ni giliran kami sekeluarga
    tak sabar
    harap2 Cha ceria

    ReplyDelete
  15. lets check my latest propmotion
    http://banijamianphotography.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. lets check my latest propmotion
    http://banijamianphotography.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. lets check my latest propmotion
    http://banijamianphotography.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. cantik color tone tu ... insyallah boleh di perkembang kan lagi business ... insyallah kalau one day saya terlbih job, boleh pass2 dkt sini ;)

    ReplyDelete
  19. dayu : thanks sbb gunakan perkhidmatan kami dayu :)


    dak chik : tak nak mencuba? hehe :)

    bani : thanks bani :)


    farEast : ohh boleh saja :)


    ayuraza : hai awak. thanks singgah blog ini :)

    ReplyDelete