Belanja Raina Raifa ais krim

Wednesday, March 9, 2011

Entri untuk Muhammad Rabbani Jamian


Hari ini 09/03/2011 adalah hari lahir adik aku Muhammad Rabbani atau nama busuk masam dalam keluarga aku ialah 'Ani' yang ke 20. Kejap je adik aku dah besar panjang.

Rasanya macam masih segar dalam kepala otak aku yang aku dok basuhkan kain lampin dia, aku yang dodoikan dia suruh tidur supaya kakak-kakak dia nie boleh main dengan senang hati apabila adik bongsu dia sudah tidur, aku yang suapkan dia bubur dan macam-macam lagi. Eh Bani, dulu kau tak suka minum susu. Ibu cakap kau lebih suka minum air milo dan makan bubur. Betul kan? Sebab itu sampai sekarang kau hantu milo. Haha.

Senang kata aku dan adik perempuan aku Dhila turut sama membesarkan adik bongsu aku ini. Sebab dia yang paling bongsu dan dia saja seorang adik lelaki yang kami ada. Tup tup dah 20 tahun umur Bani. Sudah boleh berpacaran kata orang. Oh no no no belajar dulu apa-apa hal ye. Lepas belajar baru boleh fikir hal berpacaran ok. Wah macam kakak yang bagus je aku nie kan. Haha.



Untuk Bani,

Kaklong harap Bani belajar rajin-rajin dan dapat result yang boleh membanggakan keluarga kita. Bani seorang je anak lelaki. Tunjukkan kehebatan sebagai anak lelaki dalam keluarga kita. Semoga apa yang Bani impikan akan tercapai. Kaklong lihat dah banyak perubahan yang memberangsangkan dalam hasil kerja photographer dan study Bani. Sila teruskan usaha itu ye.

P/s : Raina pesan : Pak Usu nanti balik Banting ambil gambar Raina banyak-banyak dan cantik-cantik ye. Ambil gambar Raina tolak stroller mainan cinonet yang Tok Wan belikan tu ye :)

18 comments:

  1. hepi besday utk bani..angah sentiasa mendoakan yg terbaik. bile nk amik pic angah yg lawo2? angah pon nk jugak...

    ReplyDelete
  2. warghh best jd anak bujang tunggal.. jd ksyagan

    ReplyDelete
  3. kak Long: adik beradik kak long mcm adik beradik kite. 3 org. yg bongsu lelaki. kite ialah yg sulung mcm kak long.

    then jarak kami jauh2. adik bongsu kite yg lelaki tu lahir time kite form 2. kite jugak la yg tolong jaga adik kite tu time mak gi keje ble cuti sekolah. bg makan bubur, suapkan susu, tdo kan dlm buaian & mandikan dier. hehehe. pendek kata dah ada la sket2 pengalaman jaga baby. :)

    p/s: Happy birthday Bani!

    ReplyDelete
  4. angah : nanti suruh bani amik gambar kita2 ye hehe


    farhana : anak tunggal lelaki farhana manja lebih

    ReplyDelete
  5. atikah : yeah dulu along kiranya ada gak sikit2 pengalaman jaga budak kecik hehe. oh atikah sama dgn along kira 3 org adik-beradik ye

    ReplyDelete
  6. happy besday untuk Ani ;) belajar rajin-rajin, sayang emak, sayang ayah and sayang semua. God Bless!

    ReplyDelete
  7. hepi bday bani (awat dr td asek tertaip dani, delete, taip dani lg..hahahah)
    bani lah :p

    ReplyDelete
  8. hepi besday ye bani. birthdate sehari selepas mya yer.hope bani hepi always dan yg penting berjaya dlm idop.tu mesti ank manja kan

    ReplyDelete
  9. shinnaz, nano, yun : thanks korang ye wish besday bani :)

    ReplyDelete
  10. owh besday bani ye nurul....epi besday ya bani....n bes of luck 2 u...

    ReplyDelete
  11. ha ah kak long. sama. 3 org & 2 org pompuan sorang lelaki. sebijik cam kak long. 1st & 2nd pompuan, bongsu lelaki :)

    ReplyDelete
  12. dah besar dah adik bongsu nurul eh.. ok2 happy bday to him..:)

    ReplyDelete
  13. memories is remains kan?
    hepy besday banie!

    ReplyDelete
  14. atikah : wahhh boleh geng ni


    maya : thanks maya :)


    umie : kan? thanks umie :)

    maria : thanks maria :)

    ReplyDelete