Belanja Raina Raifa ais krim

Tuesday, November 1, 2011

Entri Pendek (5) : Perbualan si anak

Satu hari sedang aku sibuk mengadap cermin membetulkan shawl, aku ditegur oleh anak dara aku Raina Evaqairina.

Raina : Ma ni lambatlah.
Aku : Kejaplah Raina.
Saiful : Kan Raina? Mama ni lambatlah kan?
Raina : Ma ni lambatlah. pat lah ma. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (sambil kira-kira dengan jari)

Aku yang tengah terkebil-kebil membetulkan shawl depan cermin hampir nak bantai gelak dengar Raina cakap macam tu.

Amboi Raina, bukan main lagi kamu kan.


Penghibur untuk diri aku

16 comments:

  1. hehehe...mesti comel jee kan nurul...bestkan bile anak sudah pandai cakap....

    ReplyDelete
  2. Auww! So cute! Siap kira yang tak tahan tu. :D

    ReplyDelete
  3. wahhh pndai dah merungut yer anak dara ni, heheheh

    ReplyDelete
  4. da besar bertambah cerdik la si raina cantek nie hahha ... hayfa pun da pandai kire 1234 hehhe kelakar je bunyi dia hahha

    ReplyDelete
  5. mun : tu la seronok bila anak dah pandai cakap ni tau


    hannah : tu la pasal . budak2 zaman sekarang hannah. hehe

    ReplyDelete
  6. aziyana : hehehe :) Alhamdulilah dikurniakan raina dalam hidup nurul. syukur

    ReplyDelete
  7. na : a'ah dah pandai merungut dan kadang2 dia boleh tuduh kita tipu dia kalau kita tak tunaikan janji kita


    farhana : raina bukan rania. ramai org confuse tang nama :)


    mai : kan? suka tgk budak2 ni cakap 123 tu

    ReplyDelete
  8. warghh celotehnyer dia.. hehehheh

    ReplyDelete
  9. warghh celotehnyer dia.. hehehheh

    ReplyDelete
  10. yun : raina mmg suka kira yun. apa2 benda pun atau dlm perbualan dia skrg mesti dia nak kira2


    aj : Alhamdulilah anak along dh pandai kira2 aj


    farhana : hehe meh lah jumpa kaalu nak dgr dia berceloteh

    ReplyDelete
  11. comel ok...geram tgk raina...buat menantu bleh x???hehehe

    ReplyDelete
  12. nads : isi borang boleh nads? hehehe gurau je

    ReplyDelete