Belanja Raina Raifa ais krim

Monday, March 12, 2012

Entri Pendek (7) : Hasil selepas seminggu

Kulit muka aku ni memang ada masalah sikit since zaman anak dara. Masa kat UiTM dulu kulit aku agak teruk. Ada banyak jerawat jenis kecik-kecik tu tumbuh kat kawasan dahi. Pastu tangan aku ni gatal pergi kopek jerawat kecik-kecik tu. Maka tinggallah kesan-kesan hitam kat kawasan dahi aku tu. Pastu ada satu masa tu aku rajinlah sapu krim Loreal. Lepas beberapa bulan tu eloklah balik kulit muka tu.

Tapi lately aku perasan masalah tu datang balik. Aku perasan masalah ni timbul balik sejak aku kerja kat company baru ni. Maybe aku terlalu stressed dengan hal kerja maka naiklah balik jerawat kecik-kecik tu kat kulit muka aku ni.

Jadi aku dengan rasa tekad, belilah vitamin E softgel. Alhamdulilah lepas seminggu aku pakai vitamin E softgel ni, aku dah nampak perubahan kat kulit muka aku. Jerawat kecik-kecik tu dah beransur kecut. Nak hilang terus tu belum lagilah. Cuma nampaklah jerawat tu dah kecut dan hilang sikit demi sikit. Lagi satu masalah muka berminyak pun dah kurang sejak gunakan produk ni.

Kepada sesiapa yang ada masalah dengan kulit muka tu, aku cadangkan cubalah vitamin E softgel ni. Memang berbaloi-baloi. Jangan risau produk ni halal. Aku dah selidik sebelum beli dulu.


Kulit muka aku sebelum dan selepas. Ini hasil pemakain selepas seminggu

22 comments:

  1. wow ada perubahan ekkk..nampak cerah + moist! mahal tak???

    ReplyDelete
  2. Ana pn de masalah jerawat kecik2 or jerwat nasi..paling xtahan..muka brmnyk..kadang2 husband ambil blk keje tegur muka hawaq minyak nou..tension mak..nti leh ar try..

    ReplyDelete
  3. eh ain pun pakai jgk..mmg baguskan vitamin e tu! i likeee..muka kusam jd berseri..=)

    p/s : eh, cntik tudung! =)

    ReplyDelete
  4. farah : murah je farah tak sampai RM100 pun Farah. worth it sangat

    ReplyDelete
  5. Ana : memang patut try Ana sebab perubahan tu ada tau

    ReplyDelete
  6. Ain : Ye betul tu muka kusam jadi berseri. cewahhhh. Ala tudung lama tu Ain

    ReplyDelete
  7. Wahhhh, beza sgt dua2 gambar tu.

    ReplyDelete
  8. nk tunggu hasil lepas sbln plak

    ReplyDelete
  9. Haah Nurul, nampak perubahan tu. Teruskan.. :)

    ReplyDelete
  10. along, mu aj lately ni naik jerawat kecik2 tu.. da jadi cam parut lak kat muka ni... muka along makin bseri2

    ReplyDelete
  11. serasi kot. vitamin E ni untuk sapu ke ape?

    ReplyDelete
  12. heheeh yana pun pkai..mmg muka makin seri..makin pinky pu ye..
    ade stu lg yg lebih hebat dr vit e ni, dermafal serum namanya..dr syarikat yg sama gak tp lebih mahal..

    ReplyDelete
  13. Fie : Tu lah nak bagi hilang jerawat ni dan masalah muka berminyak

    ReplyDelete
  14. AJ : try vitamin E ni Aj


    Yaya : Aah sapukan kat muka Yaya


    Yana : Kan? Macam makin licin pun iya. Ecececehhhhhhhh

    ReplyDelete
  15. hai nurul...tak tersentap ke?nampak macam sebaliknya...lau tak tersentap taklah meroyan kat fb tue...hahahha...fikir-fikirlah!!

    ReplyDelete
  16. qaseh : nurul beli dgn blogger miera

    ReplyDelete
  17. cik anon : terima kasih ye dik. akak memang dah tua pun. akak pakai vit E pasal akak ada masalah jerawat yang sgt teruk. kalau adik rasa kulit adik pun dah begitu tua sila pakai vit E untuk nampak lebih tua macam yang adik cakap ni ye. hik hik hik.

    kelakarnya kamu ni :D

    ReplyDelete