Klik belanja Raina dan Raifa ais krim :)

Monday, May 14, 2012

Terima kasih Aura Maya

Kali ni aku nak cerita sikit pasal produk baru yang aku pakai sejak dua minggu lalu. Entri ni bukan entri riak atau show off tau. Aku buat entri ni sebab nak share benda best kat korang semua.

Ok sedia maklum aku pernah cerita kat entri sebelum ni, aku ada masalah jerawat yang betul-betul buat aku runsing sejak aku bekerja kat company baru ni pada tahun lepas. Sebelum ni aku memang tak ada masalah jerawat yang agak teruk macam ni. Dulu kalau ada pun jerawat cuma 2,3 ketul ketika hormon aku tak stabil lagi-lagi masa bendera merah je.

Tapi sejak aku kerja kat company baru ni, di tambah aku stress dengan hal kerja, buat report tak sudah-sudah dengan big bos yang ala-ala poyo tu, aku perasan kulit muka aku di tumbuhi jerawat yang jenis kecik-kecik tu sekitar dahi dan dagu. Dan masalah ni menjadi makin teruk bila tumbuh 2,3 ketul jerawat kat bahagian pipi aku. Bila jadi macam tu tangan aku pun gatal dok kutil-kutil jerawat tu sampai jadi kemerah-merahan dan meninggalkan kesan parut yang menghodohkan kulit muka aku. Eh korang tahu tak maksud kutil-kutil tu? Kalau tak tahu, sila tanya orang Selangor tak pun cari dalam kamus ye. Hehe.

 Gambar (1) : Di ambil semasa hari pertama memakai Aura Maya.
 Gambar (2) :  selepas seminggu memakai Aura Maya. Maaf time ni tersetting guna flash.
 Gambar (3) : Di ambil selepas dua minggu memakai Aura Maya.
 Note : Semua gambar ni adalah gambar menggunakan kamera hp. Maaf jika hasil gambar tak memuaskan.

Sejak masalah ni membelenggu diri aku, terus-terang aku jadi tak senang duduk. Aku mencuba produk itu ini. Sampailah aku mencuba produk Vitamin E Softgel. Aku pakai Vitamin E Softgel almost dua bulan. Hasilnya memang ada. Macam kulit muka aku kurang berminyak dan jerawat tu jadi macam kecut. Cuma agak lambat sedikit  dari segi menghilangkan masalah parut dan kesan jerawat.

Aku ni jenis orang yang tak berapa sabar. Bila tengok hasil dari pemakaian Vitamin E Softgel ni lebih kepada kulit muka nampak lebih muda remaja dan agak lambat menghilangkan segala kesan parut jerawat aku tu, terus aku terfikir-fikir nak mencuba produk lain. Maka terjadilah kisah aku membeli produk Almas iaitu krim kunyit dari Almas.

 Krim kunyit dari Almas

Ok aku pakai produk Almas lebih kurang dekat sebulan. Hasilnya jerawat makin kecut dan hilang tapi masalah kemerah-merahan kesan parut aku tu tetap tak berapa nak hilang. Masalah jerawat pun masih tetap ada cuma sedikit kecut dan hilang kat 1,2 tempat je kat permukaan kulit muka. Tapi masih ada beberapa tempat, jerawat tu tidak hilang pun dan masih bertempek kat kulit muka. Contohnya kat bahagian pipi aku.

 Set Aura Maya

Dan tak lama tu aku terbaca dalam blog Sha tentang Aura Maya. Bila aku baca dan aku perhatikan kulit muka Sha makin berseri-seri terdetik kat dalam hati aku nak cuba produk Aura Maya ni. Paling aku tertarik produk ni 100% di perbuat daripada bahan semulajadi iaitu bahan organik dan tiada campuran bahan kimia seperti produk-produk lain. Jadi aku pun terus order Aura Maya dari Sha.

Masa ni muka aku memang original tak ada pakai apa-apa pun foundation mahupun blusher. Muka pun nampak sedikit pucat. Masa ni selepas seminggu aku pakai Aura Maya

Ok kesimpulan dari pemakaian Aura Maya ni, aku dapat rasakan proses Aura Maya ni sangat cepat. Sebab apa aku cakap cepat? Sebab pada hari ketiga aku memakai produk Aura Maya, aku dah nampak jerawat di bahagian dahi dan dagu aku hampir hilang sikit demi sedikit. Bukan setakat kecut tapi hilang tau jerawat tu. Dan selepas aku pakai Aura Maya hampir seminggu, aku dapat rasakan proses pengelupasan secara lembut kat hampir seluruh kulit muka. Tapi proses pengelupasan ni tak sakit pun dan taklah teruk mana pun. Dan selepas proses pengelupasan tu berlaku, aku perasan kesan jerawat aku makin hilang. Kesan kemerah-merahan kesan dari parut jerawat kat bahagian pipi aku pun dah hilang. Magic kan?

Sekarang ni aku cuma berharap agar produk ni dapat hilangkan 4,5 ketul jeragat kat bahagian pipi aku ni dan dapat hilangkan keseluruhan kesan parut jerawat aku. Kesimpulan dari pemakaian Aura Maya ni, aku sangat puas hati. Nak kata kulit tu makin gebu macam artis tu taklah cuma aku memang nampak kesan yang agak ketara kat kulit muka aku ni. Sekarang aku dah boleh tersenyum lebar. 

Alhamdulilah.
Yippieeeee :)

P/s : Kalau nak order Aura Maya bolehlah order kat Sha ye. Aku duta Aura Maya tak rasmi. Haha. Dan untuk pengetahuan semua gambar-gambar ni adalah gambar dari kamera hp. Tak ada guna kemera besar gedabak atau kemera canggih.

Ni hasil selepas hampir dua minggu aku pakai Aura Maya. Weeeee :)
Selamat mencuba

21 comments:

  1. cam best je bunyi nye nurul mai pun sejak pregnant anak kedua hormon terus berubah jerawat jgn cakap la banyak giler kulit berminyak rasa rimas sgt mkn vitamin E pun x kurang2 sedih la tgk kulit cam nih kalau ok nak juga try produk yg nurul cakap 2 ok ke nurul..

    ReplyDelete
  2. Mai : ok sangat cuba Mai pakai produk ni

    ReplyDelete
  3. syukur nurul puas hati & rasa best dgn hasilnya. tumpang gembira ngan kawan2 yg smgt nak mencantikkan diri ni. :)

    kawan2 yg lain kalau nak order, boleh la email saya ye. :)

    ReplyDelete
  4. muka raina dh nampk ade iras nurul dh ckit2 :)

    ReplyDelete
  5. mana nak cari produk nie nurul and price cam ner plak ek hehehhe...

    ReplyDelete
  6. wahhh..nama i gitu.. rase mcm nk try:)

    ReplyDelete
  7. wow...memang nampak kesannya nurul....baguslah gitu..leh awak terus pakai je produk aura maya nih.....satu set berapa eh nurul...

    ReplyDelete
  8. sha : memang puas hati sangat2 sha. hehe

    ReplyDelete
  9. aziyana : ye ke Yana? dah besau baru nampak sikit2 muka tu ada mcm muka nurul kan? yuhuuuuuuuu

    ReplyDelete
  10. mai : order dgn kwn blogger. kalau mai nak pm nurul kat fb nanti nurul ckp dgn kawan nurul tu

    ReplyDelete
  11. mun : ok sangat produk ni. nurul beli set besau rm140. ada jugak trial set rm100. kalau mun nak boler order kat sha

    ReplyDelete
  12. momoy pun baru je order AM ni
    baru nak cuba
    tunggu posman je sampai
    x sabarnya
    dear jemput singgah blog picisan momoy

    ReplyDelete
  13. selamat memakia Aura Maya. Thanks awak sudi singgah blog kita

    ReplyDelete
  14. yeah. hari ni dah masuk 2 minggu pakai
    memang best
    tak sangka sebelum ni baca testi org je
    tapi mmg betul laa @.@
    nanti momoy share tapi nak tunggu biar abes satu set

    ReplyDelete
  15. Momoy : Best kan? Nurul pun suka

    ReplyDelete
  16. Aura Maya??? x biasa dengar la.. kat mana bole beli ni??

    ReplyDelete
  17. best
    momoy dah buat post pasal AM ni
    jemput la baca

    http://momoy-blogirl.blogspot.com/2012/07/testimonial-penuh-cabaran-dan-kronologi.html

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum ka nurul...Syukur alhamdulilah muka kak nurul dah sembuh dari jerwat tapi saya sangat sedih dengan wajah saya kak...:( masalah sama mcm kak nurul ada jerawat kak pipi saya..saya nak tanya kak nurul pakai aura maya set sabun yg wrna kuning atau hijau ? Saya harap saya akan berjaya mcm kak nurul jika saya memcuba produk ini...

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum kak nurul...syukur alhamdulilah kak nurul telah berjaya dengan mengunakkan produk aura maya...saya nak tanya kak..kak nurul pakai set produk sabun yg wrn apa ye? Kuning atau yg hijau? Sebab masalah saya sma dengan kak nurul saya sangat sedih bila tengolk wajah saya:( saya sedih kak..

    ReplyDelete
  20. sabun warna putih dik sabun tu memang ok

    ReplyDelete
  21. suhana : boleh beli dgn kwn blogger kita


    princess momoy : oh ye ke? best kan produk ni

    ReplyDelete