Belanja Raina Raifa ais krim

Thursday, March 14, 2013

Jom serbu IKEA

Jom serbu IKEA

Sesiapa peminat tegar IKEA harus serbu IKEA bulan ni. Sebab sekarang IKEA ada buat sale dari 7 - 24 Mac 2013. Rugi kalau tak serbu. Sebab apa banyak jugak barang-barang yang turun harga. Kalau kita tengok website IKEA memang nampak macam tak banyak barang yang turun harga. Aku pun masa tengok website, terus rasa tak ada mood nak serbu IKEA. Pada hal IKEA adalah tempat wajib terjah setiap bulan. Boleh dikatakan begitulah setiap bulan mesti nak terjah IKEA. Kadang-kadang tak beli apa-apa pun tapi cuma suka cuci-cuci mata pastu lepak makan kat situ. Kebetulan Raina pun suka sangat ke situ. Eh tiba-tiba libatkan Raina dalam ini cerita. Hahaha.

Tapi hati aku memberontak tak senang duduk dibuatnya. Boleh dikatakan hari-hari aku tengok website IKEA. Angau aku terhadap IKEA bukan saja kat tempat kerja tapi bersambung ke rumah. Balik rumah belek-belek lagi katalog IKEA. Aku tak tahulah kenapa perangai aku makin menjadi-jadi macam ni. Dulu tak macam ni okeh. Saiful pun dah geleng-geleng kepala tengok perangai aku.

Semalam masa kat office, aku ada sms Saiful ajak pergi IKEA. Sebab memang dah lama kami berhajat nak beli almari color putih. Sebelum ni Saiful ada cakap tunggu hari Sabtu je kalau nak pergi IKEA beli almari tu. Tapi aku kan dasar tak sabar. Lagi-lagi hati tak keruan okeh hari-hari tengok website IKEA.


Aneboda wardrobe

Sebenarnya kami baru je ke IKEA beberapa minggu yang lepas sebab nak cari katil untuk Raina dan beberapa barang yang lain. Aku ingat bolehlah sekali harung beli almari tu sekali. Tapi almari tu tak ada stok. Kecewalah aku berhari-hari. Lepas selang seminggu lebih kot aku check website, almari tu baru restock. Apa lagi tak senang duduk aku. Hari-hari asyik fikirkan pasal almari tu. Hari-hari cakap kat Saiful takut almari tu habis. Aku tak sanggup nak tunggu next restock. Dasar tak sabar.

Sampailah hari tu aku ada pergi IKEA sorang-sorang. Sanggup tu pergi IKEA sorang-sorang kebetulan masa tu nak cari pasu bunga. Tapi disebabkan almari tu besar sangat, aku tak jadi beli. Aku mana kuat nak angkut sorang-sorang.  Tu yang kena jugak ajak Saiful. Sekali tu balik kerja semalam dengan muka aku yang agak sedih tiba-tiba Saiful tanya soalan cepumas kat aku.


"Sayang nak pergi IKEA ke hari ni? Nak pergi hari ni tak?"


Apa lagi tersenyum terkinja-kinjalah aku suka. Jadi semalam selepas Maghrib, ke IKEA lah kami. Aku jarang pergi IKEA belah malam lepas waktu kerja. Jadi bila semalam ke IKEA, aku rasa selesa dan best bila tengok kat IKEA tak ramai orang. Nak cari parking pun senang. Apatah lagi nak pilih-pilih barang. Smooth je. Kalau nak melantak meatball pun tak payah nak berebut-rebut tempat. Tapi aku laki bini bukan peminat meatball IKEA.

Alhamdulilah dapat jugak almari color putih idaman aku. Dah lama kot aku nak almari color putih. Saiful pulak semalam selamba angkut almari tu bawak masuk kereta. Kami beli 2 unit semalam. Memang kereta jadi berat sebelah. Setakat ni kami tak pernah lagi guna service penghataran IKEA. Beli meja makan, katil Raina, rak tempat letak barang, memang Saiful sedaya-upaya sumbat masuk kereta. Dia kata membazir kos penghantaran. Jadi semalam Saiful bawak kereta senget sebelah. Hahaha.
 
Jadi sesiapa peminat tegar IKEA silalah serbu IKEA. Banyak barang best-best turun harga. Aku pun rambang mata semalam. Lagi-lagi bila tengok banyak double beds yang turun harga. Tak keruan aku malam tadi. Macam MALM Chest of 3 drawers ni turun harga sampai RM99. Tapi tak payah berangan dapat rembat drawer ni eh. Sebab apa dah tak ada stock. Dengar-dengar dalam masa tak sampai sejam drawer ni dah habis di jual. Alahai tak dapat nak rembat drawer ni.

 Murah kan?

Jom serbu IKEA. Nanti kehabisan stock pulak. Lepas ni kena gigih kumpul duit lagi. Aku teringin nak beli macam-macam. Jadi mari  menabung.

14 comments:

  1. Alahai mmg Fie pun aim drawer. Huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nurul pun aim drawer ni tapi color putih. Yang color ni yang harga RM99 dengar2 memang dah habis

      Delete
  2. kak nurul...lame tak dinggah sini..yang drawer tu mmg mcm greng pisang pns kan..mmg murah..almari putih tu pun mcm nak beli je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah macam goreng pisang panas. Murah kan tu sebab laju je orang beli. Almari tu simple. murah jugak

      Delete
  3. kalau dekat confirm kita terjah ari2 wak..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah kan? Nurul yang dekat ni tu yang asyik nak terjah je

      Delete
  4. Replies
    1. tak sakan mana kai bajet tak berapa nak meriah. hehe

      Delete
  5. qa mmg nk beli almari putih tuu nurul.. tp entah nanti ade ke x stok ntah sbb tatau bile dpt pi.. adoii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan best kalau ikea ada cawangan banyak tempat kan

      Delete
  6. qa mmg nk beli almari putih tuu nurul.. tp entah nanti ade ke x stok ntah sbb tatau bile dpt pi.. adoii

    ReplyDelete