Belanja Raina Raifa ais krim

Monday, October 7, 2013

Ukhwah Bloggers Gathering : Kemensah


Sabtu lepas, aku join geng blogger bergathering kat Kemensah. Kemensah ni kat belakang Zoo Negara. Aku pun baru tahu kat belakang Zoo Negara tu ada tempat nama Kemensah. Kat Kemensah ni ada air sungai. Nak cakap air terjun rasanya bukan air terjun kot. Lebih kepada air sungai. Air sungai kat situ pun sejuk je. Best kalau mandi berendam dalam air sungai. Tapi aku tak mandi pun. Pada hal dah bawak baju lebih kononnya nak mandi. Tapi sampai sana macam malas pulak nak tukar baju mandi. Raina dengan Saiful je mandi. Macam pelik pulak aku tengok Raina tak takut air berendam dalam air sungai tu. Maybe sebab ada ramai kawan-kawan anak bloggers yang lain mandi. Tu yang Raina pun happy join mandi berendam sekali dalam air sungai tu. Kebanyakan yang join gathering ni semua pakat berendam dalam air sungai. Kalau dah ramai berendam dalam air sungai tu haruslah meriah.

Sepatutnya bloggers gathering ni nak di buat kat Port Dickson. Ketua penganjur adalah Hany. Pastu Hany lantik beberapa AJK untuk tolong apa yang patut untuk melancarkan plan bloggers gathering ni. Aku adalah salah-seorang AJK yang Hany lantik. Tapi, entah macam mana Hany tukar lokasi ke Kemensah. Aku ok je mana-mana pun boleh. Asalkan boleh jumpa geng blogger lepak-lepak, borak-borak dan haruslah makan-makan. Hahaha.

Ramai yang join gathering kali ni. Semuanya aku dah pernah jumpa. So tak rasa kekok mana pun sebab dah banyak kali jumpa diaorang ni. Geng blogger yang join gathering kali ni, Dayu, Reen, Fad, Ana Lyana, Zaza, Ainul, Nurul Ummu Sofiya, Intan, Ena dan haruslah ketua penganjur Hany. Kalau termasuk family aku total adalah 11 family yang join gathering kali ni. Alhamdulilah walaupun hanya 11 family yang join gathering ni, tapi tetap terasa kemeriahan bila berkumpul beramai-ramai.





Paling best gathering kali ni ada BBQ. Ada kambing dan chicken wing. Tapi disebabkan aku bukanlah penggemar daging lembu mahupun kambing jadi aku melantak makan chicken wing je. Tapi Saiful makan kambing BBQ tu. Dia kata sedap sangat. Sampaikan dah balik dari Kemensah pun dia asyik cerita pasal kesedapan kambing BBQ tu. Hahaha.

Selain ada kambing BBQ dan chicken wing BBQ, ada macam-macam makanan yang lain jugak. Aku bawa nasi impit, rendang ayam, kuah kacang dan kuih karipap. Bukan aku yang masak tapi ibu aku yang masak. Sepatutnya aku nak bawak ubi rebus dan sambal ikan bilis. Kononnya nak suruh Saiful yang masak menu tu. Sebab Saiful kalau masak sambal ikan bilis, pada aku sedap rasanya. Tapi bila tengok Saiful balik kerja pun dah lewat malam, macam kasihan pulak nak suruh dia masak. Kalau aku yang masak, memang tak berapa sedaplah kot. Macam tak confident nak bagi kawan-kawan makan. Hahaha. Sebab tu, aku minta tolong ibu aku masakkan. Sanggup okeh tunggu Saiful balik kerja tengah malam pastu terus gerak balik Banting Jumaat malam tu. Pagi Sabtu tu, dalam pukul 4 pagi ibu aku dah bangun masakkan rendang ayam dan yang lain-lain. Nasi impit pulak ibu aku dah siap rebus awal-awal lagi. Terima kasih ibu.

Selain menu yang aku bawa tu, ada jugak menu-menu yang lain yang di bawa oleh geng blogger yang lain. Antaranya, nasi goreng, bihun goreng, kuih-muih dan buah-buahan. Semuanya pun sedap-sedap. Lagi-lagi makan kat tepi sungai dengan keadaan yang sejuk dan redup. Memang mengundang selera makan. Tapi aku tak makan banyak mana pun. Sebab sibuk melayan kerenah Raina.

Aku tak ambil banyak gambar pun. Sebab sibuk melayan kerenah Raina pastu biasalah sibuk berborak-borak dengan geng blogger sampaikan nak ambil gambar pun jadi malas. Hahaha. Lagipun tak bawak kemera. Ambil gambar pun guna HP cikai aku je. Gambar-gambar dalam entri ni ada yang dari kemera HP Saiful dan kawan-kawan yang lain. Dalam kemera HP aku ada 3,4 keping gambar je.

Walaupun balik dari Kemensah, aku, Saiful dan Raina kepenatan, tapi kami happy join gathering ni. Dah macam satu family pulak. Sebab selain bergathering, kami jugak berhubung melalui whatsapp. Selain tu, kami berhubung melalui medium laman sosial seperti FB dan twitter. Apa-apa pun aku happy join gathering kali ni

11 comments:

  1. wuah meriahnyaa bestnyaaa. besar dahhh anak2 sulong tu kan.. :D rugiii x join.. haih... hope akan ada lagi gath dan dpt join. choi sgt hari rabu baru tau kene g training...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti kalau ada gathering lagi harap Ciare dapat join

      Delete
    2. tu lah pasal. mmg nak join sgt2. huks. da excited sgt dah aritu. hish

      Delete
  2. Selalu dengar tmpt tu.tp belum lg penah smpi .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baru tahu ada tempat nama Kemensah ni kak. Best jugak tempatnya

      Delete
  3. meriah meriah... aku meriah gak di rumah merelexkan pinggang hihihihi... sonok dapat berkumpul reramai gini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe beb ko pun dah sarat. nanti lepas beranak kalau ada gathering lagi bolehlah kita bergathering ye

      Delete
  4. kenapa aku buat mimik muka sebegitu wahai nurul? hahaha.
    seronok borak ngan ko. len kali jumpa mesti dah berbaby pulak ye. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti ada potluck ke gathering turun KL lagi okeh. aku pun seronok berborak dengan ko macam dah selalu berjumpa je berborak-borak sakan kan. hihihi

      Delete
  5. pernah jugak dengar pasal air terjun kemensah ni...kena try sekali ke sana....blogwalking,jom follow dan bertukar2 link
    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete