Belanja Raina Raifa ais krim

Wednesday, December 17, 2014

Entri ketika busy melampau : Holiday 2014

Perghhh dah bulan December wei. Berabuk blog aku. Mana semangat aku yang hari tu kemain aku kabo nak rajin update blog ni?. Sorry, kebelakangan ni aku betul-betul busy. Tak tipu ni. Memang busy melampau. Maklumlah hujung tahun memang banyak report nak kena closing. Nak appraisal, nak siapkan report untuk increment dan bonus bla bla bla. Macam-macam lagi. 

Hari ni tiba-tiba aku terasa nak layan blog dan baca blog kawan-kawan seperjuangan. Kawan seperjuangan tu. Hamboiii ayat kemain lagi. Hahaha. Aku tengah stress pun ye jugak ni. Asyik mengadap computer je. Itu yang layan blog. Ok ambil masa sikit nak update blog secara laju-laju okeh. Group whatsapp pun tengok sambil lalu then tiba-tiba aku menyelit menyampuk geng blogger borak. Kadang-kadang aku terpaksa skip apa kawan-kawan aku borak. Tak boleh nak lepak lama sangat dalam group waktu kerja sekarang ni. Sebab kan dah nak keluar bonus dan increment. Kenalah aku jadi baik sikit. Tak bolehlah nak pegang hp je kan? Hahaha. Sekarang tiap-tiap hari ada meeting. Bos nak tahu progress kerja kita setiap hari. So kenalah aku jadi pekerja yang berdidikasi. Hahaha.

Ok aku nak cerita ni, minggu lepas aku pergi Johor. Saja ambil cuti pergi bawak anak-anak berjalan. Sebenarnya ini plan last minute bagi aku. Sebab plan asal, patutnya aku dan Saiful dah setuju nak pergi Cameron Highland. Tiba-tiba beberapa minggu sebelum gerak ke Cameron Highland, time tu aku tengah lunch, Saiful whatsapp ajak pergi Johor. Apalagi aku pun setuju lah. Aku okeh je asalkan pergi jalan-jalan. Lagipun boleh pergi Danga Bay dengan JPO. Aku suka okeh. Hoi aku kena bahan dengan adik-adik aku okeh sebab nak pergi Johor, salah-satu tempat aku nak pergi sangat ialah Danga Bay. Lawak okeh. Bukan apa dari pregnant time Raina aku teringin nak jejak kaki kat Danga Bay. Padahal masa pregnant time Raina tahun 2009 tu, aku pergi Johor jugak. Aku pergi ikut Saiful dan family dia masa tu ada nak uruskan hal apa entah. Tapi masa tu kitaorang tak singgah Danga Bay pun. Lantaklah situ kena bahan dengan adik-adik aku. Yang penting aku dah jejak Danga Bay. Gittewww. Dan aku dah jejak kaki kat JPO. Akhirnya jejak jugak aku kat JPO. Terus aku jakun bila sampai JPO. Orang lain dah berkali-kali jejak JPO tak hairan pun Nurul. Hahaha.

Nak bawak anak-anak naik kapal terbang tahun ni macam agak payah sikit. Sebab Raifa kecik lagi. Aku macam tak confident nak bawak Raifa yang masih kecik lagi naik kapal terbang. Walaupun Raina asyik berzikir nak naik kapal terbang. So dah kabo Raina awal-awal, tahun ni kita holiday tak naik kapal terbang macam tahun-tahun lepas ye. Nasib baik Raina faham. Lagipun Raina dah teruja bila aku dan Saiful dah janji nak bawak dia pergi Hello Kitty Town kat Nusanjaya, Johor tu.

So ke Johorlah kami anak-beranak berholiday tahun ni. Oklah nanti aku rajin aku update cerita panjang lebar ye. Eh tapi tak janjilah. Kot aku pemalas nak update ke? Macam kisah holiday yang lepas-lepas sampai ke sudah hah aku tak update. Punyalah pemalas kan? Hahaha.

Ok aku nak sambung buat kerja ni. Meh aku belanja satu gambar kami anak-beranak kat Hello Kitty Town ni. Tapi tak nampak muka Raifa pulak. Sebab Raifa duduk dalam carrier. Tapi still gambar kami anak-beranak. Kesimpulannya aku laki bini rasa seronok bila anak-anak hepi bila kami bawak pergi holiday ni walaupun holiday dalam Malaysia je. Lepas ni bolehlah plan nak pergi USS kalau ada rezeki. InsyaAllah. Dah lama okeh aku plan nak pergi USS ni. Tahun lepas plan macam nak pergi USS ni tapi aku tengah pregnant so tukar pergi Langkawi. So kena postpone. Tahun ni tiba-tiba Saiful ajak pergi Johor pulak. So postpone lagi plan ke USS tu. Harap lepas ni plan impian aku ni menjadi. InsyaAllah. Takpe aku memang suka berangan dulu. Berangan tu kan free. So mari kerja sekuat-kuatnya kumpul duit boleh pergi holiday lagi. Ok nak sambung buat kerja. Nah gambar kami anak-beranak.

Taraaaaaaa

Hello Kitty Town
Nusanjaya, Johor Bahru

8 comments:

  1. Assalamualaikum kak nurul.. busy betul kan hujung tahun. hehhee comelnya family photo. sheila doakan termakbul plan akak nak p USS & holiday.. heee

    ReplyDelete
  2. teringin jugak pergi hello kitty tu tapi tunggu mel besar sket la nanti..

    ReplyDelete
  3. salam kak. boleh sy tahu akak kerja company apa kt setia alam? sy tngah cari tmpt utk intership.

    ReplyDelete
  4. Syahirah : Tempat akak tak intership. Company under Samsung Malaysia

    ReplyDelete
  5. Cujen : A'ah tunggu Mel besau baru enjoy pergi Hello Kitty

    ReplyDelete
  6. Sheila : Thanks Sheila. Harap-harap impian terlaksana. Hihihi

    ReplyDelete