Belanja Raina Raifa ais krim

Thursday, May 14, 2015

Adakah kita dah cukup matang?

Sumber gambar  : Dari kenalan kat twitter

Kalau tanya aku sama ada aku dah cukup matang ke belum, aku sendiri tak pasti aku layak ke tak bagi jawapan untuk soalan tu. Bukan tak nak jawab, tapi nanti orang cakap aku syok sendiri. Aku rasa orang lain sendiri boleh menilai diri aku untuk jawapan pada soalan tersebut. Kalau berdasarkan gambar kat atas tu, tanda kalau kau dah matang, kau lebih banyak berdiam diri dan kurang marah. 

Ye, perangai aku yang aku rasa tak pernah berubah dari dulu sampai sekarang, aku kalau tengah marah aku banyak berdiam diri. Kalau aku kat office contohnya, kalau ada benda yang buat aku naik angin, biasanya aku akan duduk diam-diam kat meja aku. Jangan ada orang kacau aku. Aku diam buat hal aku je. Orang ajak berborak atau nak bergurau dengan aku masa aku tengah marah, memang aku cuba elak. Itu perangai aku. Kecuali kalau aku dah betul-betul tak tahan, rasa tak boleh nak duduk diam lagi, barulah aku mula lepaskan semuanya dan mula bercakap. Tapi masa bercakap selalunya mesti rasa sedih. Dasar mudah menangis macam ni lah agaknya.

Sebab tu kalau aku tengah marah, aku elakkan nak update status kat media sosial. Maybe adalah terlepas satu, dua status yang mungkin masa tu di luar kawalan aku. Tapi rasanya memang aku jarang-jarang sangat update status dalam keadaan marah. Kadang-kadang ada orang tengah bergaduh pun nak update status. Nak bagi semua orang tahu yang kau tengah marah ke? Tak semua benda kita boleh cerita. simpan sikit untuk diri-sendiri lagi-lagi hal-hal peribadi. Bila dah jadi mak budak ni, perangai aku lebih cool. Kita rileks-rileks je okeh jangan kuat melenting. Ewah ewah ewah kemain statement.
 
Nota : Sebenarnya nak update cerita lain. Tapi sebab tangan aku ni tengah sakit berdenyut-denyut kena periuk panas masa buat bubur Raifa Isnin hari tu, jadi hari ni aku update entri paling ringkas. Asalkan update blog. Hahaha

No comments:

Post a Comment