Belanja Raina Raifa ais krim

Wednesday, May 13, 2015

Stok Drypers untuk Raifa

Merujuk kepada entri yang lepas, misi aku nak memborong Drypers murah kat Tesco diteruskan. Selagi tak dapat apa yang aku nak selagi tu aku tak senang duduk. Akhirnya aku buat keputusan, aku main redah pergi Tesco yang berdekatan dengan Stadium Shah Alam. Masa tu berdoa, adalah stok saiz kecik. Tolak troli perlahan-lahan ke rak Drypers, taraaaaa itu dia ada jugak stok Drypers saiz kecik. Masa tu pun rak dah hampir kosong. Teruslah capai beberapa pack. Disebabkan masa tu beli sekali barang dapur, troli pun penuh dengan barang dapur, jadi aku hanya ambil 3 pack untuk permulaan. Masa tu confident je fikir stok Drypers banyak lagi. Nanti boleh terjah beli lagi.

Tengok orang sekeliling tolak troli borong Drypers, rasa macam pesta memborong diapers anak pulak. Seronok pulak aku rasa. Macam satu kepuasan apa yang aku nak dah dapat. Masa beli tu tak pandang brand lain. Terus pergi kat rak Drypers je sebab dah tahu ada promo harga murah.


Lepas selang sehari kot, aku pergi Tesco lagi. Kali ni pergi dengan Raina dan Raifa. Misi utama memborong Drypers lagi. Lama okeh aku kat depan rak Drypers tu. Fikir nak rembat berapa pack lagi. Sebab stok Pet Pet pun ada lagi masa tu. Aku bukan apa, takut Saiful bising beli banyak-banyak sebab dia baru beli stok Pet Pet. Rumah bukan besar mana. Ruang nak menyimpang tu tak berapa nak ada. Nanti beli banyak-banyak dah rupa macam kedai cina sengsei jual lampin pakai buang pulak. Hahaha. Tapi masa tu aku macam tak peduli ambik je lah dulu beberapa pack. Nanti pandailah aku cakap kat Saiful. Nanti aku susunlah cantik-cantik dalam bilik. Lagipun dia sendiri yang bagi duit untuk beli stok diapers anak.

Sekarang dalam bilik anak, dipenuhi dengan stok diapers Raifa. Sebelum aku kemas semua stok diapers tu, dalam bilik aku pun ada stok Pet Pet. Dah kenapa diapers sana sini dalam rumah. Dah dah dah marilah kita kemas dan susun elok-elok sebelum laki mak membebel. Saiful masuk bilik, dia diam je tak cakap apa pun. Diam tak kena bebel tu kira okehlah kot. Hahaha. Alaaaaa ok apa di zaman barang tengah mahal ni, masa ni lah kita kena rebut peluang bila harga tengah murah. Tak kisahlah murah berapa ringgit sekali pun. Yang penting dapat berjimat. Kalau satu pack boleh jimat dalam RM10. Kalau kita beli 5 pack dah jimat RM50. Kalau kita beli 7 pack dah jimat  RM70. Banyak tu. Macam-macam boleh buat dengan duit yang dah kita jimatkan tu.



Sekarang apa yang aku nak dah dapat. Rasa best pulak masuk bilik anak tengok penuh stok diapers Raifa. Macam satu kepuasan gitu. Siap tersengih-sengih lagi tu. Dah kenapa kau Nurul. Mak budak sangat. Borong diapers anak pun boleh nak tersingih-sengih. Hahaha. Aku berharap sangat next time Tesco buat promo macam ni lagi. Nanti bolehlah aku memborong diapers anak lagi. Yang penting dapat berjimat

No comments:

Post a Comment