Belanja Raina Raifa ais krim

Thursday, July 2, 2015

Bila aku ada mood nak join contest : Mahsuri


Header facebook Mahsuri

Aku dapat tahu pasal contest Mahsuri ni dari Dayu. Kawan aku Dayu ni memang rajin join contest. Banyak kali jugak dia dah menang macam-macam. Paling best Dayu menang tix pergi Disneyland Hong Kong  satu family contest susu Friso. Aku pun hari tu masuk contest susu Friso ni tapi cuma dapat tix pergi Aquaria KLCC je satu family. Jadilah benda free kan? Siapa yang tak nak. Hahaha.

Entah macam mana aku bersemangat nak masuk contest Mahsuri ni. Padahal tak suka masak tapi rasa nak cuba nasib. Jadi bermulalah berhari-hari aku gugel sana sini cari gambar decoration makanan yang paling unik. Bila aku gugel tu dapatlah satu, dua gambar yang aku berkenan sangat. Aku tengok rata-rata peserta contest Mahsuri submit gambar berunsurkan lauk-pauk. Agak kurang yang submit gambar makanan yang simple macam kuih-muih atau roti sandwich. Aku punya idea nak cuba submit menu yang simple dan kalau boleh aku nak buat menu untuk si kecil. Aku dah bagitahu kat entri yang lepas, walaupun aku tak suka memasak tapi satu je aku memang suka masak menu untuk anak-anak.

Comelkan? Jumpa gambar ni terus jatuh cinta dan tak sabar nak buat sama macam gambar ni 

Gambar yang ni pun unik. Aku suka. Sebab idea aku nak gabungkan roti dan telur. Sebab itu aku pilih gambar ni

Lepas dah dapat idea terus aku cari barang. Paling penting kenalah cari Sos Tiram dan Sos Perapan Ayam brand Mahsuri. Memang aku tak pilih kicap Mahsuri sebab menu aku ni aku nak gabungkan Sos Tiram dan Sos Perapan Ayam je. Aku beli kat Tesco tu pun tinggal beberapa botol je. Ramai sangat orang beli brand Mahsuri ni kot. Aku dah beli barang-barang nak masak tu dari minggu lepas. Tapi biasalah mak kekadang datang perangai malas. Balik kerja dah penat pastu macam-macam nak buat memang jadi malaslah aku  nak luangkan masa mendeko menu yang aku inginkan tu.

Sampailah malam semalam aku bertekad nak buat jugak. Apa guna dah beli bahan macam-macam tapi malas nak masak dan mendeko. Dengan Raifa yang asyik menangis meragam malam semalam, gigih jugaklah aku siapkan mendeko menu aku tu. Raina tidur awal semalam. So dengan sambil layan Raifa semalam aku sedaya-upaya mendeko menu aku tu. 

Dan inilah hasilnya. Hasil yang tak seberapa. Tak boleh nak lawan peserta-peserta contest yang lain. Tapi takpelah aku cuba nasib je sambil saja suka-suka nak join contest.

Roti Telur Cheese Hirisan Ayam Terapan Tos Tiram Tom Tom Bak

Nama menu tu aku main taram je letak. Dapat idea masa kat office. Patutnya idea aku nak letak tomato dan daun salad sekali tu. Tapi boleh pulak aku lupa nak letak semalam. Kelang-kabut kejar masa tarikh tutup contest untuk minggu ni pun ye jugak semalam. Tak tahulah diterima ke tak peyertaan aku tu sebab ikutkan terlewat sikit aku submit sebab line internet aku semalam buat hal berjam-jam nak upload gambar. Punyalah stress. Takpelah percaya pada rezeki. InsyaAllah kalau ada rezeki tak ke mana. Kalau tak ada rezeki it's ok nanti kita boleh cuba lagi.

Tak silap aku ada lagi satu minggu kot contest ni. Sebab Mahsuri akan umumkan pemenang setiap minggu. Kalau still ada lagi contest ni, bolehlah aku cuba submit gambar lain pulak. Menu dah ada. Dapat idea masa tengah drive pergi kerja pagi tadi. Kemain tengah drive pun boleh dapat idea. Nampak benau aku suka berangan. Hahaha.

Jom geng join contest Mahsuri ni. Like je page Mahsuri kat facebook. Korang taip je MyMahsuri nanti keluarlah page Mahsuri ni. Boleh submit gambar kat page diaorang. Jomlah saja cuba nasib sambil suka-suka mengisi masa lapang. Cewahhhhh

No comments:

Post a Comment