Belanja Raina Raifa ais krim

Monday, August 24, 2015

Ke mana mood menulis?

Bulan Syawal baru je berlalu. Tapi cerita raya yang aku kekonon nak cerita full entri tu sampai ke sudah aku tak update lagi. Tak tahulah mana mood menulis aku. Mahu nanti jadi macam tahun lepas. Berangan nak cerita pasal open house dan potluck raya tapi sampai dah masuk tahun berikutnya tak update-update. Hahaha. Nasib baik tahun lepas ada jugak aku cerita pasal raya tu pun aku malas nak taip. Cerita pun ringkas-ringkas je. Sebenarnya aku memang banyak sangat nak update. Banyak sangat cerita. Tapi itulah malas. Jadahlah kan? Malas tak sudah-sudah. Bila nak rajin ni?

Oh aku nak bagitahu ni, hp aku rosak. Sedih okeh. Touch screen tetiba buat hal. Stress je bila nak taip tapi huruf tak keluar-keluar. Tu yang malas bukak whatsapp hari tu. Sekarang pinjam hp ibu aku. Nasib baik ibu ada hp lebih. So pinjamlah dulu. Tak rasa nak beli hp baru pun. Aku nak hantar repair je hp tu. Sebab hp tu pun kira baru je lagi aku pakai. Cuma biasalah dah calar banyak tempat. Hp tu dah banyak kali jatuh. Aku kot yang ganas sangat pakai. Mula-mula je rajin nak jaga. Pastu ke laut malas jaga. Hahaha.

Tiba-tiba macam bosan sebab tak boleh nak edit gambar. Aku kan kalau boring-boring memang suka edit gambar pakai Snapseed ke Vscom ke. Apa-apa je lah apps yang untuk edit gambar. Macam hobi gitu. Hp ibu aku ni skima sikit. Tak ada apps nak edit gambar, instagram atau apps yang best-best. Aku hari tu try lah download apps baru tapi sampai ke sudah tak boleh. Stress mak okeh. So mak pun macam dah putus asa so malas dah nak download apa-apa. Tunggulah sampai hp aku tu kasi repair.

Gambar pun banyak dalam hp aku. Gambar raya semua dalam hp tu. Boleh je kot ambil memory card masuk dalam hp ibu aku then transfer je gambar tu kat mana-mana. Tapi itulah malas. Alasan sangat. Nantilah kalau rajin aku updatelah pasal raya. Kalau tak rajin tak adalah entri full tentang raya. Biarlah aku peram cerita tu. Gituuu. Hahaha.

Ok bagi aku masa cari idea untuk update blog. Kot-kotlah petang nanti ada idea aku update blog ye. Kalau tak datang-datang idea tu, anggaplah aku ni sebanarnya tak ada mood nak update blog. Pada hal kau malas kan Nurul? Hahaha.

Ok bai

No comments:

Post a Comment