Belanja Raina Raifa ais krim

Friday, September 11, 2015

Bila kaki melangkah keseorangan

Hasil shopping sorang-sorang di Ikea

Aku dah dua hari cuti. Hari ni baru masuk office. Raifa tak sihat. Pastu ada macam-macam urusan aku nak settlekan. Terasa nak update blog. Ok nak cerita pasal Jumaat lepas. Cerita dah basi. Jumaat lepas aku ambil time off. Sebab nak ke IPC, Damansara settlekan barang untuk meniaga. Minggu lepas memang minggu yang betul-betul busy bagi aku. Eh tapi minggu sebelum tu pun aku dah start busy dengan audit tak sudah-sudah. Naik muak dah rasa buat audit. Macam ni lah kerja makan gaji. Lepas settle barang untuk niaga, aku yang keseorangan time tu, tak tahu nak menghala ke mana. Entah macam mana, kaki melangkah masuk kedai Sportlight.

Aku dah tahu lama pasal kedai Sportlight ni. Adik aku kot yang cerita. Nanti kalau rajin aku cerita kat entri lain pasal kedai Sportlight ni. Sebab banyak gambar aku ambil hari tu. Tapi aku tak beli apa pun kat situ. Pada aku harga kat kedai Sportlight ni agak mahal. Adalah beberapa barang dia murah tapi tak murah mana pun. Apa kejadah benang untuk menjahit pun harga berbelas dan berpuluh ringgit bagi satu gulung benang. Aku beli kat kedai biasa rasanya baru RM1.50 kot segulung benang tu. Harga lebih kurang macam tu lah murah-murah je kalau beli kat kedai biasa. Setakat benang nak menjahit je pun. Beli yang murah-murah je. Aku ada berkenan bantal kat situ. Bantal tu macam stail kat Ikea dan Kaison. Tapi sebijik bantal harga dekat RM100. Perghhh tidaklah aku beli. Aku beli bantal kat Ikea nak letak kat sofa baru berapa hinggit je pun. Tapi memang tak dinafikan barang-barang kat Sportlight best-best. Teruja jugak aku. Tapi sebab sayang duit tidaklah aku membeli kat situ. Hahaha.

Lepas tu apa lagi, kaki aku terus menuju ke Ikea. IPC dan Ikea kan berjiran. Memang wajiblah aku singgah Ikea kan. Dah masuk Ikea kalau tak membeli, memang tak sah walaupun beli satu barang je pun. Aura dia lain macam kalau dah melangkah masuk Ikea ni. Padahal niat asal aku nak beli bakul untuk letak kain baju je pun. Hari tu bulan puasa dah beli. Ni nak beli lagi. Kebetulan officemate pun kirim belikan bakul tu. Tapi bila nak bayar, eh eh ada barang lain. Barang apa tu? Tengoklah gambar yang aku tempek kat atas tu. Selain bakul putih tu, barang-barang lain dalam troli tu sebenarnya tak ada dalam senarai aku okeh. Inilah namanya aura shopping kat Ikea. Benda yang kita tak rasa nak beli, automatik kita nak beli. Hahaha. 

Nampak troli aku tak penuh kan? Tapi bila bayar dalam RM200 jugak kot. Entah lupa dah aku. Tapi takpe benda-benda tu aku memang guna pun. So taklah rasa membazir pun. Alasan nak sedapkan hati. Hahaha. Sebenarnya kalau pergi Ikea sorang-sorang ni best jugak. Sebab boleh belek barang lama sikit. Kalau pergi dengan Saiful selalu dia nak cepat-cepat balik. Stress mak tau. Kalau pergi dengan anak-anak pulak, memang kena laju-laju pilih barang, bayar dan balik. So kalau rasa nak belek-belek barang ke atau nak berangan-angan kat dalam Ikea tu, pergilah sorang-sorang. Takpun ajak kawan yang sekepala memang minat Ikea. Gittewww. Ok nanti rajin aku update lagi

No comments:

Post a Comment