Belanja Raina Raifa ais krim

Monday, September 21, 2015

Gambar selfie guna handphone ibu aku

Jangan gelakkan gambar selfie aku okeh. Senyum takpe. Hahaha

Aku jarang selfie. Sebab tak minat. Lagipun muka aku tak cantik. Kalau selfie boleh tukar muka aku yang tak cantik ni jadi cantik maybe aku boleh pertimbangkan untuk selfie sentiasa. Tapi sesekali sawan selfie aku datang. Tiba-tiba je nak selfie. Gambar kat atas tu gambar selfie aku pagi tadi. Dalam kereta tengah boring tunggu kat traffic light. So apa kata kita selfie sambil minum jamu kencur. Aku minum jamu? Iye mak dah minum jamu kencur hari ke 5 hari ni. Dan mak dah consume jamu susut Ayu lebih kurang dua minggu lebih. Lately minat aku pada produk jamu. Tak tahu kenapa. Maybe aku dah tua so kena jaga badan dalaman dan luaran. Tiba-tiba tersedar diri. KahKahKah. Nantilah kalau rajin aku cerita detail pasal jamu yang aku consume ni ye. Kalau rajinlah.

Gambar tu selfie guna hp ibu aku. Hp aku kan rosak. Dah hantar repair kat Pertama Complex minggu lepas tapi tak tukar sim card lagi. Malas. Boleh gitu? Hahaha. Jangan gelakkan gambar selfie aku. Tapi yang aku perasan guna hp ibu aku ni gambar kalau outdoor lawa. Kalau indoor ke laut gambar dia tak lawa. Pastu dan-dan kulit aku jadi cerah semacam. Wow sangat. Apa kejadah tiba-tiba kulit aku yang kelabu asap boleh jadi cerah ni.. Nampak benau menipunya kamera hp ibu aku ni tau.

Tapi ni bukan gambar pakai kamera 360 okeh. Pakai kemera biasa je. Hp ibu aku hp Vivo je. Kan aku cerita kat entri yang lepas, hp ibu aku ni hp skima. Instagram pun tak ada dalam hp ibu aku ni. Tapi kemera ni boleh jadikan muka aku cerah. Jakun aku tau. Hahaha. Tapi aku memang tengah consume pakai produk yang duta produk dia artis Shiera. Terpengaruh tengok muka artis Shiera tiba-tiba jadi cantik semacam terus aku beli. Tapi kulit aku belum glowing pun. Tapi nampaklah kulit aku dah bersih. Itu memang di akui. Lagipun baru lagi aku pakai produk ni. Tapi lingkaran bawah mata dan kedut tepi mata still ketara. Macam mana entah nak hilangkan. Lagi satu, macam mana nak hilangkan jeragat. Walaupun tak ketara masalah jeragat aku, tapi aku sedaya upaya jugak nak cuba hilangkan dari dulu lagi. Stress mak tau. Itu pasal aku tak suka selfie. Tapi sementara aku pakai hp ibu aku ni, bolehlah sesekali aku selfie kat outdoor. Sebab kemera hp ibu aku ni boleh jadikan kulit aku cerah. Sesekali berangan. KahKahKah.

Ok bai

8 comments:

  1. waaa ramai jugak berjamu kencur nie..nanti bagi testi sikit nurul...

    ReplyDelete
  2. Kalau rajin Nurul buat entri. Tapi memang suggestlah minum jamu ni. Best

    ReplyDelete
  3. aku pun jakun Na. Nampak benau kemra hp ibu aku ni menipu apa kejadah muka aku jadi putih pastu lain sikit ni

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Lawanya gambar ni! Ehem macam dah try fesyen shawl kat Youtube je tu :p

      Delete
    2. Kahkahkah pakai kemera hp ibu aku rasa macam lain pulak muka aku

      Delete
  5. Husna : Dah try pakai tudung stail kat youtube tu tapi tak menjadi sangat. Ni main taram je ni

    ReplyDelete