Belanja Raina Raifa ais krim

Tuesday, September 1, 2015

Gelagat anak-anak

Gambar malam tadi. Gambar kurang berkualiti sebab pakai hp murah. Hp aku tak hantar repair lagi. Bila entah nak hantar repair. Hahaha

Ni gambar malam semalam. Kalau nak tahu perangai terbaru Raifa sekarang suka tidur lambat. Orang lain dah nak tidur. Dia elok je aktif semacam. Adik bukan reti takut pun. Walaupun lampu dah tutup. Gelap gelita cuma ada cahaya samar-samar je, dia boleh rileks main dalam gelap. Pastu kalau dia dah mula bosan orang tak layan dia, mulalah nanti dia kacau orang tidur.

Ni gambar aku ambil dalam gelap tau. Dia tengah kacau Raina tidur. Dari Raina elok nak tidur boleh Raina pun bangun join sekali main dalam gelap dua beradik tu. Tergelak-gelak dalam gelap. Menyirap je hati mak korang ni tau. Dah dekat pukul 1 pagi tak reti-reti nak tidur. Aku pun saja ambil gambar dalam gelap tu, pakai flash, eh eh adik boleh tersengih-sengih dia bergambar. Siap buat peace. Tapi tak reti buat peace. Layankan aje. Hahaha.

Sampaikan malam tadi aku kena tidur bilik Raina sebab Raifa dok mengacau Raina tidur. Raina kan dah tidur kat bilik dia sendiri. Sampaikan aku tertidurlah semalam letih menunggu bila Raifa nak tidur. Tup-tup, tak lama tu Raina panggil aku yang tengah mamai nak tidur. Bagitahu adik tengah minum susu. Baring sebelah papa dia. Pandai pulak tu ambil botol susu baring sebelah papa dia. Akhirnya papa dia yang tidurkan dia. Memang sekarang boleh dikatakan tiap-tiap malam Raifa tidur lewat. Hadoiii adik makin besar makin macam-macam perangai tau. Tapi dia tak meragam mana. Kang dia dah penat dia sendiri pandai cari tempat tidur dia pastu tertidur. Oh ye paling best ada dalam dua, tiga minggu ni, Raifa dah tak cari puting dia. Kalau tak asal nak tidur je cari puting dia. Aku saja sorokkan. Elok pulak tu dia tak mencari. Bolehlah kot Raifa free dari soother dia. Memang aku plan nak freekan Raifa dari soother dia sebelum umur dua tahun sama macam kakak dia dulu. Alhamdulilah yang Raifa ni agak senang nak bagi dia lupakan soother dia. Senang kerja mama kamu adik

3 comments:

  1. marissa pun susah nak tido malam..nak mainnn je keje nya

    ReplyDelete
  2. mun : ke memang peel anak no dua macam ni? macam-macam ragamnya

    ReplyDelete