Belanja Raina Raifa ais krim

Thursday, September 8, 2016

Entri baru setelah lama tak update

Assalamualaikum

Hai korang. Lamanya aku tak update blog. Patutnya ada entri raya ni. Biasa tiap tahun aku rajin update entri raya. Tapi ni raya pun dah habis. Dah berbulan-bulan dah lepas raya Nurul. So macam tak best je nak update entri pasal raya. Hahaha. Kita update cerita lainlah ye.

Sebenarnya aku busy sangat. Sejak aktif niaga tudung pastu aku handle group kutu cash ni kehidupan aku memang agak busy. Handle group kutu cash bukan sikit-sikit. Tapi berpuluh group whatsapp tau. Pastu entah macam mana dapat idea buat kutu perabot Ikea pulak. Sebelum buat kutu perabot Ikea tu aku dah mula aktif jadi personal shopper untuk barang Ikea dan Kaison. Nak cerita macam mana aku boleh terjebak dengan semua ni panjang sangat kisahnya. Nak taip mak malas. Nantilah kalau aku rajin aku cerita. Kalau aku tak rajin aku tak cerita sini. Kahkahkah.

Dahlah busy berniaga, kat office pun busy jugak. Sejak tukar sistem baru ni, aku memang busy sangat. Bukan setakat satu sistem kena tukar. Tapi dua sistem kena tukar sekaligus. Busy siap stress tahap tak boleh nak cakaplah. Bulan lepas aku hampir-hampir letak surat. Sebab dah tak tahan sangat dengan tahap stress yang aku hadap kat office ni. Tapi bila keadaan tu dah tenang sikit aku tak jadi letak surat. Boleh gitu? Hahaha.

Salah-satu sebab aku aktif berniaga sekarang sebab semua ni back up plan aku. Sebab aku ada plan nak letak surat jugak dari company ni. Aku rasa aku tak boleh nak adapt lah dengan sistem baru yang betul-betul menguji tahap potensi aku sepanjang aku bekerja ni. Kerja makin banyak. Audit makin banyak sejak ada sorang staff ni resign. Ada kerja dia aku kena ambil alih. Mana aku tak stress. Dahlah bukan bidang aku, pastu aku nak ambil alih kerja dia. Aku tak kisah nak belajar benda baru. Tapi bila salah aku kena marah, aku dipersalahkan, mana-mana manusia pun stress wei. Ya Allah permudahkanlah kerja aku selagi aku bekerja kat company sekarang ni.

Raina dan Raifa

Kalau nak cerita pasal anak-anak pulak, mereka macam biasalah. Raina Alhamdulilah dah mula serasi dengan hal sekolah dia. Cuma setiap kali balik sekolah petang tu dia mesti letih sangat sebab sekolah pagi dan petang kan? Macam Raifa pulak dah makin banyak mulut. Makin peramah. Dari dulu pun budak ni memang terlebih peramah. Semua orang pun dia nak hai hai. Sabau je lah aku.

Kalau ada trip ke Ikea, kadang-kadang diaorang ni ikut aku, dah faham sangat mama dia bekerja sampingan jadi personal shopper. Memula tu buat jugak perangai. Sekarang dah kurang dah. Malah diaorang rajin tolong sesama angkat barang yang ringan-ringan atau tolak sesama tolak troli. Nanti aku bagilah upah kat diaorang. Heeeee.

Ok nanti rajin aku update blog lagi ye. Aku nak siapkan report  nak submit kat HQ Samsung Malaysia ni. Target hari ni aku nak kena siapkan. Ini entri carca marba namanya ni. Janji update blog. Gittewww

No comments:

Post a Comment