Belanja Raina Raifa ais krim

Thursday, October 20, 2016

Tiket murah Air Asia

Sejak kebelakangan ni, aku macam rajin je ushar tiket murah bila tiap kali Air Asia buat promo. Kekadang tu saja-saja je ushar tiket murah tapi tak beli pun. Macam satu kepuasan je walaupun tak beli tiket. Kadang-kadang tu, terbeli jugak tiket bila tengok murah sangat. Macam rugi pulak kalau tak rembat beli.

Apa yang aku perasan promo Air Asia sekarang tak semurah promo Air Asia dulu. Kalau dulu, aku pernah grab tiket ke Sabah dan Sarawak dengan harga RM10 je untuk sehala. Sekarang mana ada tiket ke Sabah atau Sarawak RM10. Biasa aku tengok sekarang RM69 ke atas untuk sehala. Mahal kan? Bagi aku mahal sebab pernah rasa beli tiket harga RM10. Hihihi.

Adik aku dulu pernah grab tiket ke Medan  dengan harga 0.10 sen je. Di ulangi 0.10 sen bukan RM10 okeh. Promo sekarang macam tak ada kot tiket 0.10 sen tu. Iklan je Nampak hebat. Hakikatnya nan ado tiket semurah yang diiklankan tu.

Tiket aku dan geng travel aku untuk tahun ni. Ada tiket yang kita orang beli asing-asing tapi Alhamdulilah dapat sama satu flight

Tiket yang ni pulak aku baru je beli bulan lepas. Masa tu ada promo free seats ke apa entah lupa dah. Aku rembat beli tiket nak bawak anak-anak berjalan. Lagipun Saiful dah suruh cari tiket untuk next year so aku carilah yang murah-murah. Pastu terbeli sekali tiket aku dengan geng travel aku untuk misi backpakers next year. Murah sangat tak boleh tahan wei terbeli jugak tiket

Walaupun promo Air Asia sekarang tak semurah dulu, tapi bagi aku masih lagi murah kalau nak compare dengan syarikat penerbangan yang lain. Kiranya masih mampu lagi aku rembat tiket murah kalau Air Asia buat promo. Bersyukurlah merasa jugak rembat tiket murah. Teringin jugak nak merasa naik MAS tapi belum rezeki lagi. Nantilah kot-kot ada rezeki lebih bolehlah try naik MAS. Atau kita up tinggi sikit naik Emirates Airlines. Wahhh gitu. Hahaha.

Biasanya aku jenis beli je dulu tiket pastu nanti baru bagitahu Saiful. Bertuah punya bini. Hahaha. Biasa Saiful ok je follow je. Atau kekadang Saiful ada jugak cakap try carikan tiket sekian tempat sekian tempat. Tapi kalau ikut aku memang nak beli tiket yang murah je. Kalau murah dan berbaloi memang aku cuba untuk rembat beli.

Teringin nak pergi Aussie. Sebab nak pergi Kmart. Orang pergi Aussie sebab nak berjalan tengok negara orang. Tapi aku sebab nak pergi Kmart. Hahaha. Siapa suka mendeko mesti tahu Kmart tu apa. Barang-barang Kmart lawa-lawa okeh. Kalau mendeko combinekan Ikea dengan Kmart tu kira cun lah bagi aku. Wahhh gitu.

Jom menabung kita beli tiket ke Aussie. Kemain lagi kau Nurul

1 comment:

  1. Saya pun teringin nak gi Aussie. Sebab nak tunggan dolphin dan nak bertumbuk dengan kanggaru. hehehe..
    BW kat sini.

    ReplyDelete